wildparkeren over mijn garagapoort met oprit

Punten van discussie.
Dunky
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2013, 12:47

wildparkeren over mijn garagapoort met oprit

Bericht door Dunky »

Hallo

Kan er mij iemand helpen met het volgende berteft het wildparkeren over mijn garagapoort met oprit.
ik deel een garage met oprit samen met mijn buurvrouw. Op de oprit vlak voor onze garage kunnen wij onze auto's perfect parkeren en in onze garage ( daar geen probleem mij )
Maar aan de overkant van de oprit wordt er altijd wild geparkeerd.
En als er 1 auto op de oprit staat kan er geen 2 de auto op of af als ze aan de overkant wild parkeren en dat is elke dag het zelfde verhaal.
heb dit probleem bij de dienst mobiliteit voor gelegd dat er volgens de verkeersregels niemand mag staan met uitleg en foto's wat het probleem is.
En heb als antwoordt gekregen dat ze pas actie zal onder nemen als het probleem zich voordoet.
Heb dan terug contact opgenomen Bij de dienst mobiliteit en gezegd dat dat geen oplossing is ( ze ging door geven aan de politie dat ze meer controles zouden doen ) onder tussen blijven ze mij wel elke keer zeggen dat ik 100% gelijk heb.
Ben onder tussen eens gaan praten met de wijkagent en die wist mij te zeggen dat ze pas actie zal onder nemen als het probleem zich voordoet.
(was blijkbaar niet op de hoogte gebracht van de dienst mobiliteit om meer controles te doen)
blijkbaar mag de volgens de uitleg van de wijkagent de politie de verkeersregelemnt interpreteren hoe hun het uitkomt anders hebben ze te veel papierwerk zijn letterlijk zijn worden.
hier ook het zelfde verhaal de wijkagent zegt dat ik 100% gelijk heb.
heb hem ook uitgelegd als ik dringend weg moet of een noodgeval heb wat dan en de uitleg was als er een ploeg kan komen zal die komen ook al duurt het 1 uur of 2 uur
kan dit of kan ik andere stappen ondernemen
MVG
Dunky :evil:
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: wildparkeren over mijn garagapoort met oprit

Bericht door Benny Stinkens »

Zou je aub hier eens een foto van willen plaatsen, want ik vraag me 1 ding af.
Maar aan de overkant van de oprit wordt er altijd wild geparkeerd.
Het parkeren ter hoogte van een inrij is verboden, maar jij hebt het over de overkant :?
De hoofdregel meldt dan wel weer dat je niemand in gevaar mag brengen of nodeloos hinderen.

Je mag deze foto hier plaatsen, maar als je meer privacy wilt hebben mag dit ook per pb. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Dunky
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2013, 12:47

Re: wildparkeren over mijn garagapoort met oprit

Bericht door Dunky »

Hallo

alvast bedankt voor de reactie.

Maar volgens de info die ik krijg van de dienst mobiliteit & de politie mag daar niemand staan.
En bovenal geven ze mij 100% gelijk.
En dit is is ook volgens de verkeersregels ook zo er moet 3.meter afstaand blijven vanaf mijn straatkant tot de overkant.
en dit volgens

Artikel 25. Parkeerverbod
25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
7° wanneer de vrije doorgang op de rijbaan minder dan 3 meter breed zou worden;

Mvg
D
Dunky
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2013, 12:47

Re: wildparkeren over mijn garagapoort met oprit

Bericht door Dunky »

bij dze een paar foto's

mVG
D
4.jpg
4.jpg (221.21 KiB) 4889 keer bekeken
Bijlagen
2.jpg
2.jpg (242.89 KiB) 4889 keer bekeken
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: wildparkeren over mijn garagapoort met oprit

Bericht door GRO »

Kan er mij iemand helpen met het volgende berteft het wildparkeren over mijn garagapoort met oprit.
De auto's staan wel niet voor jouw oprit, maar aan de overkant van de straat.

Waar de auto's op de foto's nu staan, is dat de rijbaan, een rijstrook of is dat een gelijkgrondse berm?
Is dat een weg met eenrichtingsverkeer?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: wildparkeren over mijn garagapoort met oprit

Bericht door de rijprof »

Enkele citaten uit http://www.wegcode.be" target="_blank art. 24
wegcode.be schreef:Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid;

op elke plaats waar het voertuig de toegang tot buiten de rijbaan aangelegde parkeerplaatsen zou verhinderen;

op de rijbaan wanneer deze verdeeld is in rijstroken
Mij lijkt het, als ik de foto's goed kan inschatten, dat je genoeg ruimte hebt om in en uit uw oprit te kunnen rijden.
De BMW en VW Caddy staan in een rijstrook (doorlopende en een stukje onderbroken streep).
VW Caddy staat bovendien op minder dan 5 m van de hoek.
(tenzij die wegmarkeringen een parkeerzone zouden aanduiden...wegbeheer heeft soms zijn fantasietjes)
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: wildparkeren over mijn garagapoort met oprit

Bericht door Benny Stinkens »

De witte VW Cady staat hoe dan ook verkeerd geparkeerd. :idea:
Artikel 24. Stilstaan- en parkeerverbod
7° in de nabijheid van de kruispunten, op minder dan 5 meter van de verlenging van de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan, behoudens plaatselijke reglementering;
Als de wegmarkeringen de rijbaan verdelen in rijstroken is dat Blik Met Wielen ook er aan voor de moeite. :idea:

Voor de rest schreef ik al in mijn eerste bericht:
Benny schreef:Het parkeren ter hoogte van een inrij is verboden, maar jij hebt het over de overkant :?
De hoofdregel meldt dan wel weer dat je niemand in gevaar mag brengen of nodeloos hinderen.
Over het allereerst voertuig (links op foto) heb ik ook de indruk dat die niet echt verkeerd staat. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: wildparkeren over mijn garagapoort met oprit

Bericht door Benny Stinkens »

Dunky schreef:Artikel 25. Parkeerverbod
25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
7° wanneer de vrije doorgang op de rijbaan minder dan 3 meter breed zou worden;
Volgens jou mag er dan helemaal niemand in deze straat parkeren, ook al zou hij niet voor een oprit staan. :?:
In de andere straat staan er nog thans nog een paar, weliswaar binnen een markering maar de doorgang is daar even breed/smal dan in jou straat. :?:

Ik hoop trouwens dat deze straat wel éénrichtingsverkeer is, zoniet staan deze voertuigen allemaal verkeerd. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Dunky
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2013, 12:47

Re: wildparkeren over mijn garagapoort met oprit

Bericht door Dunky »

GRO schreef:
Kan er mij iemand helpen met het volgende berteft het wildparkeren over mijn garagapoort met oprit.
De auto's staan wel niet voor jouw oprit, maar aan de overkant van de straat.

Waar de auto's op de foto's nu staan, is dat de rijbaan, een rijstrook of is dat een gelijkgrondse berm?
Is dat een weg met eenrichtingsverkeer?

Hallo alvast bedankt voor u reactie

volgens Artikel 25. Parkeerverbod

Artikel 25. Parkeerverbod
25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
7° wanneer de vrije doorgang op de rijbaan minder dan 3 meter breed zou worden;
als ik 2 stappen doe kom ik al tegen de auto terecht dus geen 3 meter afstand vanaf mijn kant

De straat is met een verhoogde berm
De straat is een tweerichtingsverkeer

zoals eerder vermeld heb ik mij goed laten informeren door de politie & de dienst mobiliteit van mijn gemeente.

MVG

D
Dunky
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2013, 12:47

Re: wildparkeren over mijn garagapoort met oprit

Bericht door Dunky »

Benny Stinkens schreef:
Dunky schreef:Artikel 25. Parkeerverbod
25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
7° wanneer de vrije doorgang op de rijbaan minder dan 3 meter breed zou worden;
Volgens jou mag er dan helemaal niemand in deze straat parkeren, ook al zou hij niet voor een oprit staan. :?:
In de andere straat staan er nog thans nog een paar, weliswaar binnen een markering maar de doorgang is daar even breed/smal dan in jou straat. :?:

Ik hoop trouwens dat deze straat wel éénrichtingsverkeer is, zoniet staan deze voertuigen allemaal verkeerd. :wink:

Hallo Benny

Volgens mij mag daar helemaal niemand staan en dit is mij bevestigd door de politie & de dienst mobiliteit
En na zelf wat zoek werk ook niet volgens het verkeersregelement Artikel 25. Parkeerverbod .

Artikel 25. Parkeerverbod
25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
7° wanneer de vrije doorgang op de rijbaan minder dan 3 meter breed zou worden;
als ik 2 stappen doe kom ik al tegen de auto terecht dus geen 3 meter afstand vanaf mijn kant

Mijn straat is een tweerichtingsverkeer

wat het betreft de zijstraat hebt u gelijk.
Maar daar is de straat breder en hebben al de opritten wel hun 3 meter vrije doorgang zoals vermeld in het regelement en zijn daar parkeer stroken aangebracht en duidelijke onderbroken oranje strepen aangebracht waar ze niet mogen parkeren en het is eenrichtstraat.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: wildparkeren over mijn garagapoort met oprit

Bericht door de rijprof »

Als de vrije doorgang minder is dan 3 meter mag daar inderdaad niemand parkeren.

Ik snap niet goed waarom men niet verbaliseert.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Dunky
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2013, 12:47

Re: wildparkeren over mijn garagapoort met oprit

Bericht door Dunky »

de rijprof schreef:Enkele citaten uit http://www.wegcode.be" target="_blank art. 24
wegcode.be schreef:Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid;

op elke plaats waar het voertuig de toegang tot buiten de rijbaan aangelegde parkeerplaatsen zou verhinderen;

op de rijbaan wanneer deze verdeeld is in rijstroken
Mij lijkt het, als ik de foto's goed kan inschatten, dat je genoeg ruimte hebt om in en uit uw oprit te kunnen rijden.
De BMW en VW Caddy staan in een rijstrook (doorlopende en een stukje onderbroken streep).
VW Caddy staat bovendien op minder dan 5 m van de hoek.
(tenzij die wegmarkeringen een parkeerzone zouden aanduiden...wegbeheer heeft soms zijn fantasietjes)
Hallo alvast bedankt voor de reactie

Inderdaad op de foto lijkt dat je genoeg ruimte is maar de is vanop mijn balkon genomen geeft de indruk dat er genoeg plaats is maar jammer genoeg niet is.
zoals eerder vermeld bij Benny als ik 2 stappen doe kom ik al tegen de auto terecht.
En vanaf begin van de straat waar de witte lijn begint en tot het einden van de onderbroken lijnen mag niemand staan.
vanaf onze oprit is deze verkeersregel van toepassing.

Artikel 25. Parkeerverbod
25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
7° wanneer de vrije doorgang op de rijbaan minder dan 3 meter breed zou worden;
als ik 2 stappen doe kom ik al tegen de auto terecht dus geen 3 meter afstand vanaf mijn kant

Er is totaal geen wegmarkeringen en parkeerzone aangeduid.

Mvg

D
Dunky
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2013, 12:47

Re: wildparkeren over mijn garagapoort met oprit

Bericht door Dunky »

de rijprof schreef:Als de vrije doorgang minder is dan 3 meter mag daar inderdaad niemand parkeren.

Ik snap niet goed waarom men niet verbaliseert.
Hallo

Heb ondertussen het volgende meegedeeld gekregen.
Is een kopie van de Email.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte,
Uw melding in verband met de toegang tot uw oprit op het adres xxx, werd besproken op het mobiliteitsoverleg.
Er werd geoordeeld dat er voldoende oprijmogelijkheid is op voorwaarde dat er aan de overzijde niet fout geparkeerd wordt. Wij nodigen u dan ook uit om bij het opmerken van overtredingen de politie te verwittigen. We vragen eveneens aan de wijkinspecteur om dit op te volgen.

Met vriendelijke groeten,

Mobiliteitsambtenaar

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dus ik moet pas de politie bellen als ik niet weg zoals eerder vermeld en braaf blijven wacht tot de politie komt.
Dus in nood gevallen en als ik dringend weg moet heb ik gewoon brute pech.
Er wordt daar niet gewoon niets aan gedaan.
maar een Dame in de zijstraat wordt wel beboet omdat ze fout staat.
Dit is tocht onaanvaardbaar dat ze de een wel beboeten en de andere niet lijkt mij toch een beetje discriminatie.
Kan ik daar echt niets meer aan doen.
MVG
D

Moderator Rafael: ik heb je adresgegevens verwijderd uit je bericht, voor je eigen privacy.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: wildparkeren over mijn garagapoort met oprit

Bericht door de rijprof »

@ Dunky,
Van zodra er een foutparkeerder staat, kun je de politie verwittigen, zelfs al rij je maar even het blokje rond.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Dunky
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2013, 12:47

Re: wildparkeren over mijn garagapoort met oprit

Bericht door Dunky »

de rijprof schreef:@ Dunky,
Van zodra er een foutparkeerder staat, kun je de politie verwittigen, zelfs al rij je maar even het blokje rond.
Hallo

Jep klopt en nu maar hopen dat er geen auto's staan als ik dringend weg moet of een noodgeval heb.
want dan moet ik wachten tot er iemand komt.

MVG
D
Plaats reactie