STOPAFSTAND: FOUT IN DE OEFENREEKSEN? NEEN (mod.)

Punten van discussie.
letske
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2012, 17:58

STOPAFSTAND: FOUT IN DE OEFENREEKSEN? NEEN (mod.)

Bericht door letske »

Bij rijbewijs B, oefenreeks K vraag 8: Ik rijd 120km/u, hoeveel is mijn stopafstand op droog wegdek?
A: 108, B: 88, C: 68
De pc geeft als juiste antwoord A aan, maar wanneer ik dit uitreken volgens de formule in het theorieboek autorijden van a tot z (Flor Koninckx), kom ik op 89, dus antwoord B!
Stopafstand= reactieafstand + remafstand
Reactieafstand= 120km:10 x 3 = 36
Remafstand= 120km:10 x 12 = 142
142 + 36 = 178 = op nat wegdek.
Op droog wegdek deze uitkomst delen door 2 =
89!
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: STOPAFSTAND: FOUT IN DE OEFENREEKSEN? (NEEN mod)

Bericht door GRO »

En als je dat uitrekend volgens de formule is Wees Wegwijs, dan kom je weer een ander getal uit.
En als je dat uitrekend volgens .... dan is het weer anders.

Wij geven iedereen die van de eerste keer wil slagen en via onze site leert, de raad om geen andere handboeken of andere sites te gebruiken. Dit om verwarring te voorkomen. Duizenden jongeren hebben op het forum al een bericht geplaatst dat ze uitsluitend via onze site geleerd hebben en heel hoge scores gehaald hebben. Wij weten dus heus wel waar we mee bezig zijn.

Lees eens wat er op onze theoriepagina staat over de STOPAFSTAND onder "Wat moet je kennen voor het examen".
Daarmee kun je alle examenvragen oplossen.
DE STOPAFSTAND
letske
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2012, 17:58

Re: STOPAFSTAND: FOUT IN DE OEFENREEKSEN? NEEN (mod.)

Bericht door letske »

Ik beweer niet dat jullie niet weten waar je mee bezig bent, ik wil enkel weten wat correct is.
Hoe kan dat nu dat er verschillende formules worden gebruikt waarvan de uitkomsten heel ver uit elkaar liggen? Ik zou het begrijpen wanneer de uitkomsten niet veel van elkaar verschillen, maar in dit geval...?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: STOPAFSTAND: FOUT IN DE OEFENREEKSEN? NEEN (mod.)

Bericht door GRO »

1.
Als eerste onderwerp van dit TOPIC staat LEES EERST DIT.
Had je dat gedaan, dan zou je ontdekt hebben dat je vraag hier niet thuis hoort, want de formules van stopafstand hebben niets met de wegcode te maken.
Maar soit,

2.
Het examen is geen les wiskunde waar je met allerhande formules moet gaan zitten rekenen.
Daarom hebben we de examentip onderaan de pagina geschreven.
STOPAFSTAND

3.
Vraag aan Flor waarom hij die formule gebruikt. Ik weet dat ook niet.

4.
Ik weet niet of ze het intussen al aangepast hebben, maar tot recent stond in hun handboeken ook dat je NA 15 minuten wachttijd bij een alcoholcontrole, nog eens 15 minuten wachttijd mocht vragen bij een ademanalyse.
Die wetgeving is al een paar jaar veranderd.
Ook hier is onze site dus juist. Dus niet in hoofdletters en het rood komen schrijven dat je weer een FOUT gevonden hebt.

Vergeet die formules maar en verder veel succes met je examen.
Plaats reactie