Wegen in de buurt van Asse-Mollem, foute borden geplaatst?

Punten van discussie.
azziplekkus
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 aug 2012, 23:04

Wegen in de buurt van Asse-Mollem, foute borden geplaatst?

Bericht door azziplekkus »

Ik ben net geslaagd voor mijn praktijkexamen (niets op aan te merken zei de examinator), maar nu ben ik toch benieuwd naar hoe het werkelijk moet daar in de buurt van het examencentrum (Ik heb gemerkt dat er wel een paar examinatoren op deze site lid zijn, dus misschien ook een examinator van Asse-Mollem die de situatie daar wel kent?

Nu, het zit zo. Ik kom vanuit de richting van Mechelen. Ik passeer eerst dat kruispunt waar je langs 1 kant niet eens kan zien dat het een kruispunt is (bordje staat heel erg verstopt, enkel een aanduiding van "plateau" is er te zien. De eerste keer ik daar voorbijreed ben ik over dat kruispunt gevlogen als een gek, gewoonweg omdat het daar zoooo onduidelijk is), daarna kom je in de zone 50 (die weg waar er om de 10 meter een drempel is), daarna een stukje zonder drempels (een baan waar je vermoed dat je 70 mag rijden, maar heb ondanks verschillende keren zoeken naar een bord geen bord gevonden, dus rijd ik er 50). Dan passeer je een bocht die een beetje naar beneden helt. Als je terug naarboven klimt Passeer je eerst een bord met "einde zone 50" En nog geen 5 meter verder (LETTERLIJK 5 meter) staat er een bord "zone 50".

Nu, 1 keer wanneer ik een andere route naar Asse had gevolgd, en dus met de GPS reed maar niet meer aan het opletten was op de GPS omdat ik de weg vanaf daar wel kende, hoorde ik ineens het geluidje van mijn gps dat je krijgt wanneer je veel te snel rijd. (ik kreeg dit wanneer ik net ging afdalen bij de drempels) Op de gps stond dat ik daar maar 30 mocht?
Ben hier in totaal nu misschien 6 of 7 keer gepasseerd, nooit een bord gezien met 30. Zou het kunnen dat dat bord einde zone 50, einde zone 30 zou moeten geweest zijn? en dat ze deze fout hebben geplaatst?


Voor de duidelijkheid, dit zijn de coordinaten: 50.922882,4.244292 (invoegen op google maps)
De coordinaten zijn enkel om te schetsen waar het precies is, aangezien de kaarten blijkbaar veroudert zijn en de weg daar verandert is, zijn mensen die de weg daar niet kennen er vrij weinig mee ;)


Mvg, Azziplekkus

(Ps. Even voor de goede orde: Ik weet dat je op een drempel maar 30 mag, die opmerking hoef je niet te geven als je hem klaar had liggen ;))
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Wegen in de buurt van Asse-Mollem, foute borden geplaats

Bericht door Inazuma »

Het gaat om een reeks niet conform Artikel 22ter gesignaleerde verhoogde inrichtingen, waarop dus ook geen 30 km/u opgelegd is, binnen een al eveneens niet correct gesignaleerde zone 50.

http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb ... 3-art22ter" target="_blank

Je zegt dat je er zowat over vloog ...
Indien de verhoogde inrichtingen te hoog, te steil, te kort zijn van op- en afrij, hadden ze al jaren geleden verwijderd moeten zijn ...
Een waarschuwingsbordje volstaat dan niet.


Wegwanbeheer op zijn Belgisch ...
Plaats reactie