Einde snelheidsbeperking Autostrades

Punten van discussie.
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Einde snelheidsbeperking Autostrades

Bericht door Wouter »

De link die je geeft is dezelfde als die ik postte. Zeker dat je de juiste gekopieerd hebt?
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
SGL
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:40

Re: Einde snelheidsbeperking Autostrades

Bericht door SGL »

Beste Wouter,

Ik heb inderdaad jouw link geplakt. Sorry daarvoor (copy-paste vanuit browserbalk gaat precies niet op mijn pc). Dit zou de goeie moeten zijn (kruispunt Hundelgemse Stwg en Sint-lievenslaan):
https://maps.google.com/maps?q=gent&hl= ... 0,1.5&z=17" target="_blank
Mvg
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Einde snelheidsbeperking Autostrades

Bericht door Wouter »

Op street view zie ik het ook niet direct staan...
In de andere richting het bord "einde bebouwde kom" vind ik trouwens ook nergens...

Maar als ik wat verder rondkijk merk ik dat het daar volgens mij inderdaad bebouwde kom is...
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Einde snelheidsbeperking Autostrades

Bericht door Inazuma »

SGL schreef:In navolging op deze discussie heb ik nog een vraag. Als je van de E40 richting Brussel op het kruispunt met de E17 richting Antwerpen (en bv ook Gent Centrum of UZ) komt, rij je op een gegeven moment op een brug die uitkomt op de E17. Op de brug zelf geldt een snelheidsbeperking van 50 km/h (bord C43). Iets verderop komt er een oprit bij. Opnieuw een gelijkaardige vraag, zorgt deze oprit als 'kruispunt' voor een einde van de beperking van 50 km/h?
Die oprit komt van de andere richting van de E40, dus dezelfde weg als waar je zelf vandaan komt ...

Een kruispunt is per definitie :
2.9. "Kruispunt" : de plaats waar twee of meer openbare wegen samenlopen.

Iets verderop moet je de E17 (in rechte lijn) oprijden, waar 120 geldt. Echter staat er voorbij de oprit, al vrij dicht bij de oprit zelf nog een bord C45 die alle snelheidsbeperkingen opheft (klein verborgen bordje). Vanaf waar rijd je op je praktisch examen dan best terug 120? Direct na de afrit, of pas voorbij het bord C45?
Vanaf de C45.
Nog een vraagje: Wanneer je op de E17 richting Antwerpen rijdt (in de buurt van Gent) en je wil afrijden aan Gent-Centrum (op de B401), rijd je een tijdje op een bruggen en verandert de snelheid eerst naar 90, dan naar 70, dan naar 50, dan verlaat je de autosnelweg (staat een beetje verborgen zelfs), maar er staat nergens dat je de bebouwde kom inrijdt. Hoeveel mag je dan rijden na de lichten voor Ledeberg? Dit moet uiteraard 50 zijn maar dat staat volgens mij nergens aangegeven.
Via de rechtse afrit op de B401 (Ledeberg / Merelbeke) staat de F1 (op Google Streetview) VOOR het einde van de snelweg :!:
(daar waar het al 50 is)

http://goo.gl/maps/im1dk" target="_blank

en even opzij kijken ...

Gent heeft een reputatie hoog te houden inzake foute wegsignalisatie ...
Plaats reactie