Bijkomend probleem kan zijn hoe je het aan de politie gaat uitleggen dat dit voertuig net op het ogenblik dat ze je tgenhouden gebruikt werd om naar een (georganiseerde) manifestatie te gaan, of dat je net toevallig een proefrit maakte...
Bij een oldtimer auto is dat duidelijk doordat die als oldtimer ingeschreven staat en dus een O-nummerplaat draagt. Hoe dat voor bromfietsen gebeurt is me niet echt duidelijk.
Ik heb dus de indruk dat je er best voor zorgt dat de brommer afgesteld wordt op 45 km/u, wil je problemen vermijden...
KB 10/10/1974 - technische eisen van bromfietsen - snelheid
-
- Administrator
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
- Locatie: Wechelderzande
Re: KB 10/10/1974 - technische eisen van bromfietsen - snelheid
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit (J. Cruijff)
Re: KB 10/10/1974 - technische eisen van bromfietsen - snelheid
Ik denk ook wel dat de politie het verschil ziet tussen een lelijke opgevoerde scooter, of een originele brommer zoals die Honda C321 die in de eerste post te zien isxantingo schreef:Bijkomend probleem kan zijn hoe je het aan de politie gaat uitleggen dat dit voertuig net op het ogenblik dat ze je tgenhouden gebruikt werd om naar een (georganiseerde) manifestatie te gaan, of dat je net toevallig een proefrit maakte...
Bij een oldtimer auto is dat duidelijk doordat die als oldtimer ingeschreven staat en dus een O-nummerplaat draagt. Hoe dat voor bromfietsen gebeurt is me niet echt duidelijk.
Ik heb dus de indruk dat je er best voor zorgt dat de brommer afgesteld wordt op 45 km/u, wil je problemen vermijden...
Als de politie je gaat tegenhouden met een brommer van 45 jaar oud, zullen ze toch niet zo veel doen denk ik hoor
Niemand houdt van files, maar toch staat iedereen er voor in de rij (!)
-
- Medewerker
- Berichten: 8352
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
- Contacteer:
Re: KB 10/10/1974 - technische eisen van bromfietsen - snelheid
Als ze die bromfiets op de rollen zetten, ben je evengoed strafbaar.Als de politie je gaat tegenhouden met een brommer van 45 jaar oud, zullen ze toch niet zo veel doen denk ik hoor
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Re: KB 10/10/1974 - technische eisen van bromfietsen - snelheid
Je hebt gewoon de "oldtimer-regeling" uit het technisch reglement geciteerd.De Rijprof schreef:in dienst werden gesteld vanaf vandaag of vanaf 1974???de voertuigen die meer dan 25 jaar geleden in dienst werden gesteld
Gezien het KB dateert uit 1974 veronderstel ik dat je van dan af 25 jaar terug moet tellen. Geldt voor voertuigen van vóór 1949.
Weet iemand hier het juiste antwoord?
Dit is geen overgangsregeling voor oudere voertuigen waarvoor geen of andere toelatingsnormen bestonden.