Wat als een vuilniswagen voor mij rijdt?

Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Benny Stinkens schreef: Ik heb zo een vraag gehad op mijn mondeling examen voor theorieleraar.

het ging dan wel over een defecte vrachtwagen.

Toen ik zei dat ik die dan over de volle lijn zou voorbijrijden sprongen drie juryleden recht en wezen met hun vinger naar me en RIEPEN oppassen wat je hier verteld, want je examen komt in gevaar.

Waarop ik antwoorde : mijne heren als jullie denken dat ik hier drie weken achter die vrachtwagen blijf kamperen hebben jullie het bij het verkeerde eind.

Waarop ik van de jury het antwoord kreeg dat ze zeer tevreden waren over mijn antwoordt maar dat ze me bewust op die mannier aangepakt hadden op mijn reactie te testen.

Mijn besluit is zoals Bertje reeds melde: dat als het een traag rijdende vuilniswagen was je zeker niet moet inhalen.
en is het een stilstaande of geparkeerde vuilniswagen, eerst even uitkijken en zoals Jozef ook al schreef de overmacht inroepen
Zo zie je maar dat de examinatoren van de FOD Mobiliteit en Vervoer er dezelfde mening als het Vlaams Verkeersopleidingscentrum en ik op nahouden inzake het overschrijden van een doorlopende witte streep, en tevens hoe moeilijk de examens voor rijschoolinstructeur wel zijn.

Dat is dan ook één van de oorzaken waardoor ik in aanvaring gekomen ben met vele politiemensen: omdat ik hen op een ander wegverkeer gerelateerd forum, in het belang van de verkeersveiligheid, wees op hun gebrek aan kennis inzake recht, en laakte omwille van het misbruik van vertrouwen dat ze aldus maakten van de argeloze burger.
Benny schreef: zoals Jozef ook al schreef de overmacht inroepen
Geen overmacht, maar een &quotgrond van verschoning&quot .
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Jozef schreef: Mijn beste, als je de kennis van verkeersrecht van een zo vermaarde docent als Robert Eggers in twijfel wil trekken, dan ga je onder echte kenners bot vangen hoor.
Ik meen inderdaad dat Bert Eggers niet de eerste de beste is.
Plaats reactie