Stopafstand

GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste Sakke,

Had je de theorie via onze site geleerd of de pagina's minstens gelezen, dan zou je dit in een kader zien staan hebben net boven STOPAFSTAND:
Quote: Lees dit eerst:

In tegenstelling tot bijvoorbeeld deze site of bijvoorbeeld de handboeken van Flor Koninckx, wordt in het handboek 'Wees Wegwijs' een totaal andere rekenmethode gebruikt, die totaal andere resultaten geeft.
Je hoeft ons dus niet een mail te sturen om ons te melden dat het in het handboek van Wees Wegwijs anders staat uitgelegd. Wij weten dat.
Als je de methode volgt die op onze site wordt gebruikt, zit je in ieder geval goed voor het GOCA examen.
Wees Wegwijs heeft als enigste een eigen vreemde forumule.
Sakke

Stopafstand

Bericht door Sakke »

AUTO(SNEL)WEG -&gt Vragen -&gt vraag 7

"De wagen voor mij stopt plots.
Hoeveel bedraagt mijn stopafstand als ik momenteel 120 km/uur rijd?

A. 60 meter.
B. 108 meter.
C. 144 meter."


"Volgens het handboek "WEES WEGWIJS":
Snelheid x snelheid: 100 = 120 x 120 (=14.400) : 100 =144 meter.
Volgens andere handboeken (vb Flor Koninckx):"
= 108 meter."

108 werd als juist gerekent, 144 niet, zeggen jullie dan dat het handboek "WEES WEGWIJS" het fout heeft?
boy³

Bericht door boy³ »

beste eugeen,

er staat dat je dus veilig bent voor het goca examen...

wat is het goca examen???? :s
als ik bvb het examencentrum deurne binnenstap welk antwoord moet ik dan geven?

dank
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Lees: &quotZit je goed voor het theoretische examen, eender waar in Belgie.&quot
muisje

Bericht door muisje »

ik heb via mijn cd-rom rijbewijs zonder omwegen vogende rekenmethode gekregen

snelheid : 10 x 3
snelheid :10 x snelheid :10&gtuitkomst delen door 2
2 uitkomsten samen optellen

in dit geval dus

12x3= 36
12x12=144 : 2 = 72
36+72=108

antwoord is dus 108
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

muisje,

Dit staat op de site bij de theorie over de stopafstand:
Quote: Lees dit eerst:

In tegenstelling tot bijvoorbeeld deze site of bijvoorbeeld de handboeken van Flor Koninckx, wordt in het handboek 'Wees Wegwijs' een totaal andere rekenmethode gebruikt, die totaal andere resultaten geeft.
Je hoeft ons dus niet een mail te sturen om ons te melden dat het in het handboek van Wees Wegwijs anders staat uitgelegd. Wij weten dat.
Als je de methode volgt die op onze site wordt gebruikt, zit je in ieder geval goed voor het GOCA examen.
Ik weet dus dat het mogelijk is dat je een andere formule hebt. Daarom heb ik aan GOCA gevraagd welke formule wij best volgen op de site.

PS.
Jij volgt blijkbaar de leermethode van de site niet. Jongeren die deze volgen slagen bijna allemaal van de eerste keer.

Onze leermethode is zonder handboeken en zonder CD-roms. Dit om verwarring te voorkomen. Onze site is 100% up to date.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

ik heb daar geen methode voor nodig, ken gewoon de cijfers vanbuiten
Plaats reactie