Vragen die ik fout had

Heleen

Vragen die ik fout had

Bericht door Heleen »

Ik had twee fouten en die herriner ik mij nog:

Mag ik mijn achtermist lichten aansteken. Ik had ja maar het mocht niet. Dan stond er een stopbord achter een verkeerslicht en ze vroegen of ik daar rekening mee moest houden. Ik heb nee geantwoord en het was ja (ook logisch natuurlijk).

Dan waren er nog vragen over hoelang is de stop afstand. Verkeersborden waren er ook bij. Die van overdwarse uitholling, beweegbare brug en de weg eindigt op een kade. Dan had ik ook nog wanneer ge uw spanning op de banden moet testen en voor de rest weet ik het niet meer.

Groeten Heleen
pieter
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2006, 00:00

Re: Vragen die ik fout had

Bericht door pieter »

Heleen schreef: Dan stond er een stopbord achter een verkeerslicht en ze vroegen of ik daar rekening mee moest houden. Ik heb nee geantwoord en het was ja (ook logisch natuurlijk).
Het verkeerslicht zal een oranje knipperlicht geweest zijn (verandert niets aan de voorrangsregels)
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Als een stopbord net VOOR of ONDER een verkeerlicht staat, moet je hiermee geen rekening houden als het licht groen is.

Staat het achter het verkeerslicht moet je wel stoppen.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

eugeen schreef: Ja, uiteraard.

Als een stopbord 200 meter voor een kruispunt met lichten staat moet je sowieso stoppen. Dan heeft het geen belang dat 200 meter verder het licht groen is.
Ik bedoelde eigenlijk als het bvb. 1 meter ofzo achter het verkeerslicht staat als bvb. verkeerslichten op een bestaand kruispunt geplaatst worden en de bestaande verkeersborden blijven staan.
Ik kan me perfekt voorstellen dat dit in België gebeurd.
Nu moet ik wel toegeven dat dit 1 van de weinige dingen is in het verkeer waar ik nog niet echt bij stilgestaan heb of dat bord nu net voor, onder of net achter de lichten staat (nog voor het kruispunt zelf wel te verstaan) maar de manier waarop het hier ter sprake kwam zette mij aan het denken.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Staat het stopbord voorbij het verkeerslicht, dan moet je stoppen. Afstand heeft geen belang
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

In princiepe staan in zo'n geval die verkeerslichten er maar als decoratie dan. hmm
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Mischien meer een topic voor een juridische discutie.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: In princiepe staan in zo'n geval die verkeerslichten er maar als decoratie dan. hmm
Ik denk dat jullie 2 naast elkaar door aan het praten zijn
Als de verkeerslichten en het stopbord voor hetzelfde kruispunt geplaatst zijn laat het dan duidelijk zijn dat de verkeerslichten boven de borden gelden.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Dacht ik ook, ik heb vandaag een 150km gereden met de wagen, ook speciaal verkeerslichten opgezocht met de camera in aanslag om een fotooke te kunnen nemen ter illustratie.
Pech, alle stopborden die ik vandaag tegenkwam waren bevestigd aan het verkeerslicht zelf.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

eugeen schreef: Als een stopbord net VOOR of ONDER een verkeerlicht staat, moet je hiermee geen rekening houden als het licht groen is.

Staat het achter het verkeerslicht moet je wel stoppen.
Ook als dit op duidelijk 1 en hetzelfde kruispunt is?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ja, uiteraard.

Als een stopbord 200 meter voor een kruispunt met lichten staat moet je sowieso stoppen. Dan heeft het geen belang dat 200 meter verder het licht groen is.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Benny Stinkens schreef: @bibi585,

Jij kunt blijkbaar gedachten lezen want ik wou Eugeen net ook eens vragen of er nergens een foto in ons archief te vinden is om het een en ander eens duidelijker te maken.
Hja kheb ook al zitten bladeren in m'n eigen archieven maar ik vind geen
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

@bibi585,

Jij kunt blijkbaar gedachten lezen want ik wou Eugeen net ook eens vragen of er nergens een foto in ons archief te vinden is om het een en ander eens duidelijker te maken.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Re: Vragen die ik fout had

Bericht door gast »

Heleen schreef: Ik had twee fouten en die herriner ik mij nog:

Mag ik mijn achtermist lichten aansteken. Ik had ja maar het mocht niet. Dan stond er een stopbord achter een verkeerslicht en ze vroegen of ik daar rekening mee moest houden. Ik heb nee geantwoord en het was ja (ook logisch natuurlijk).

Dan waren er nog vragen over hoelang is de stop afstand. Verkeersborden waren er ook bij. Die van overdwarse uitholling, beweegbare brug en de weg eindigt op een kade. Dan had ik ook nog wanneer ge uw spanning op de banden moet testen en voor de rest weet ik het niet meer.

Groeten Heleen
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Mag ik mijn achtermist lichten aansteken. Ik had ja maar het mocht niet.
In welk geval?
Plaats reactie