Wil je antwoorden op deze vraag?

koen058

Re: Wil je antwoorden op deze vraag?

Bericht door koen058 »

Vrrag 1: eerst via handboek van Flor Koninckx, dan via jullie site, en daarna pas ga ik mijn theoretisch examen afleggen. Alles wat ik op de site tegenkwam wat niet of anders in het boek stond, zou ik dus op het examen mss fout hebben.

Vraag 2: rijschool is veel te duur, en moest het goedkoop zijn vind ik het toch nog handiger om zelf te kiezen wanneer je het boek even vastpakt. Nadeel: in de rijschool zeggen ze wat heel belangrijk is, en wat je eigenlijk zelfs niet moet lezen. Via zelfstudie (boek of site) moet je alles leren.

Vraag 3: Ik woon in de gemeente Zoersel.

Verder zou ik jullie nog willen zeggen dat het een zeer goede site is om te leren, maar de vragen geven soms wel een dubbelzinnig antwoord. Bijvoorbeeld: &quotWat betekent de witte doorlopende lijn aan de rechterkant van de rijbaan?&quot A- Verboden hierover te rijden B- Denkbeeldige rand van de rijbaan C- Verboden te parkeren op de rijbaan. Het juiste antwoord was B, maar A lijkt me ook juist (tenzij je gaat parkeren op de parkeerstrook). Zo zijn er nog een heel deel vragen.

Ik ben van plan mijn examen begin september af te leggen (17 en 8 maanden), maar ik zou graag eens een overzichtelijk overzicht (...) hebben van wat er nu gewijzigd wordt en vanaf wanneer. De voorrang van rechts zal bv niet meer vervallen als je gestopt bent, heb ik ergens gelezen. En iemand die van rechts komt, maar eerst een dwarsliggend fietspad overmoet, zal toch zijn voorrang van rechts behouden. Ook het bord beurtelings parkeren in heel de bebouwde kom zou wegvallen (lijkt me vreemd...). Maar dus: een overzichtje wat vanaf wanneer van kracht wordt zou heel vriendelijk zijn. Mijn handboek is de herwerkte versie van september 2005 van Flor Koninckx: dit is toch de laatste gedrukte versie hoop ik?

MVG, Koen
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Hallo Koen,
Quote: Bijvoorbeeld: &quotWat betekent de witte doorlopende lijn aan de rechterkant van de rijbaan?&quot A- Verboden hierover te rijden B- Denkbeeldige rand van de rijbaan C- Verboden te parkeren op de rijbaan. Het juiste antwoord was B, maar A lijkt me ook juist (tenzij je gaat parkeren op de parkeerstrook). Zo zijn er nog een heel deel vragen.
Antwoord A is niet juist de reden is simpel het zegt dat het verboden is terwijl jij erzelf een &quottenzij&quot aan toevoegt. ofwel is het verboden ofwel is het soms toegelaten
Quote: Ik ben van plan mijn examen begin september af te leggen (17 en 8 maanden), maar ik zou graag eens een overzichtelijk overzicht (...) hebben van wat er nu gewijzigd wordt en vanaf wanneer.
Wijzig je plannen dan maar want zowel bij de oude als bij de nieuwe regeling zal er niemand een examen kunnen afleggen voor zijn 18de

Wil je meer weten over de nieuwe wetgeving ivm. het rijbewijs weten kijk dan eens in onze topic want daar staat alles netjes uitgelegd.
Quote: De voorrang van rechts zal bv niet meer vervallen als je gestopt bent, heb ik ergens gelezen. En iemand die van rechts komt, maar eerst een dwarsliggend fietspad overmoet, zal toch zijn voorrang van rechts behouden. Ook het bord beurtelings parkeren in heel de bebouwde kom zou wegvallen (lijkt me vreemd...). Maar dus: een overzichtje wat vanaf wanneer van kracht wordt zou heel vriendelijk zijn.
Vriendelijk zou het zeker zijn maar het is onmogelijk Eer dat een verkeersregel officieel geld moet de wet in het staatsblad verschenen zijn en er is niemand die op voorhand kan zeggen wanneer dat is.
Dus deze site is up to date tot vandaag en geloof me dit is al een hele prestatie, maar een glazen bol om vooruit te kijken hebben we nog niet
Quote: De voorrang van rechts zal bv niet meer vervallen als je gestopt bent, heb ik ergens gelezen. En iemand die van rechts komt, maar eerst een dwarsliggend fietspad overmoet, zal toch zijn voorrang van rechts behouden.
Dit heb ik ook gehoord maar zoals ik al zei zul je moeten wachten op het staatsblad om te kunnen zeggen wanneer het echt telt ( waarschijnlijk dit jaar nog)
Quote: Ook het bord beurtelings parkeren in heel de bebouwde kom zou wegvallen (lijkt me vreemd...).
Hier weet ik zelfs helemaal niets van Dus als je me eens zou willen doormailen waar je dit gelezen hebt zou ik je dankbaar zijn.
Quote: Mijn handboek is de herwerkte versie van september 2005 van Flor Koninckx: dit is toch de laatste gedrukte versie hoop ik?
Kan best zijn dat dit de laatst gedrukte versie is van zijn boek.
Ik hoop zelfs dat het zijn allerlaatste druk is want we horen van alle kanten dat zijn boeken niet zo goed zijn.

Deze site is up to date tot vandaag daar kan geen enkel boek tegenop.

Als je nog met vragen zit (dit geldt voor iedereen die hierover nog vragen heeft) mag je ze gerust stellen maar liefst in een andere topic want deze dient daar niet voor.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Alientje_27

Bericht door Alientje_27 »

Vraag 1

Laat ons eens weten hoe jij voornamelijk je theorie studeert of hebt gestudeerd?


B/ Voornamelijk via een handboek


Vraag 2

Als je geen theorie in een rijschool hebt gevolgd, noteer dan even de voornaamste reden:

A/ Ik kan dat evengoed via zelfstudie (boek - site)


Vraag 3

Ik woon in de gemeente: Tongeren
Jeroen S
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 aug 2006, 00:00

Re: Wil je antwoorden op deze vraag?

Bericht door Jeroen S »

Vraag 1


C/ Voornamelijk via deze site
(Gratis Rijbewijs Online - Rijbewijs theorie &amp 1000 oefenvragen)

Vraag 2

A/ Ik kan dat evengoed via zelfstudie (boek - site)

Vraag 3

Lier
dingske

Bericht door dingske »

1) via deze site
2) kan het evengoed via zelfstuide (deze site dus)
3) Menen

en nen grote Merci aan iedereen die deze site mogelijk maakt direct geslaagd met 3 foutjes
Jolien

Bericht door Jolien »

1. begonnen met een boek maar al snel opgegeven voor deze site
2. waarom school volgen als het bij zelfstudie ook kan?
3. Nieuwerkerken, bij Sint- Truiden Limburg
festre

Bericht door festre »

1. ik was begonnen met het boek, maar leg dat elke keer weer opzij na een tijdje (veel te saai, onduidelijk, ingewikkeld en niet compleet genoeg). Nu ben ik overgestapt op deze site en dit hou ik blijkbaar beter vol. Deze site is tot nu toe trouwens pakken beter dan mijn boek(en).

2. rijschool is te duur voor de theorie. Ik probeer het eerst op deze manier.

3. Ik woon te Leuven


Nog een tijdje verder studeren en vragen oplossen en dan ga ik er eindelijk (ik ben bijna 33) voor...
freekie2
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 aug 2006, 00:00

freekie2

Bericht door freekie2 »

ikke was begonnen met zo nen boek ma da leerde nie gemakkelijk nadien site =&gt vlot

zelfstudie, snie zo moeilijk

zomergem
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

- Vraag 1

Laat ons eens weten hoe jij voornamelijk je theorie studeert of hebt gestudeerd?

B/ Voornamelijk via een handboek (en het oefenboek) + proefexamens op deze site.
-&gt reden: boek leest nu eenmaal makkelijker als op scherm + m'n pa had die boeken toch al gekocht.

- Vraag 2

Als je geen theorie in een rijschool hebt gevolgd, noteer dan even de voornaamste reden:

A/ Ik kan dat evengoed via zelfstudie (boek - site)
-&gt reden: zit al genoeg op de schoolbanken + in de tijd dat ik anders weg en weer ga naar de rijschool en die lesuren volg hebbek het thuis al veel beter geblokt

- Vraag 3

Ik woon in de gemeente: Brugge
Christophe

Bericht door Christophe »

1. Voornamelijk via deze site, hoewel ik ook het boek 'Wees wegwijs' gelezen heb aangezien ik toch twijfelde of de website voldoende zou zijn. De website was weliswaar véél aangenamer om te studeren. Ik ben net terug van het examencentrum, ben geslaagd met 49/50 en ben ervan overtuigd dat de website absoluut voldoende leerstof bevat. Vanaf nu niets dan lof dus over deze site

2. Zelfstudie is veel aangenamer en gaat bij mij zeker zo gemakkelijk.

3. Kapellen

Het examen bleek poepsimpel te zijn, vooral omdat de vragen écht bijna identiek hetzelfde waren als die van de proefexamens hier. De enige vraag die ik fout had, was de allerlaatste:
Je merkt dat je wielen geen grip meer hebben op de baan. Wat doe je?
A. Je draait je stuur kort naar links en dan naar rechts.
B. Je ontkoppelt en geeft geen gas meer.
C. Je drukt de rem in.
Ik had A geantwoord, maar B was het juiste.

Hartelijk dank, Eugeen en medewerkers!
Kim

Bericht door Kim »

1) Ik heb eerst het boek van Flor snel doorgelezen om zo'n beetje een idee te hebben van wat een rijexamen allemaal inhield, maar ik vond dat een slecht en onoverzichtelijk boek. Dan ben ik op deze site terecht gekomen en heb alles hier geleerd en alle oefeningen gemaakt. Deze site is veel duidelijker en zelfs vollediger! Dat boek is rommel. Ik heb geen lessen gevolgd.

2) Ik vind het onnodig geld uit te geven aan theorielessen (vrij duur) en ik had ook geen zin om er tijd in te steken. Ik kon de theorie veel sneller en goedkoper leren via deze website. Als er al dingen waren die ik niet snapte vond ik de uitleg ervan ook tussen de theorie of op het forum, dus...

3) Ik woon in Tielt-Winge, maar heb mijn examen in het centrum van Haasrode gedaan. Dankzij deze site had ik geen enkele fout !!!
jakke

Vraagjes

Bericht door jakke »

1. Via de site (GEWELDIGE site, veel beter dan de boeken)
2. School is te duur + uren schikken my niet
3. Tessenderlo (looi)
gastie

Bericht door gastie »

1: c
2: a maar ook een beetje b (de prijzen zijn belachelijk duur)
3: eeklo
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

@ gastie,

Quote: (de prijzen zijn belachelijk duur)
Ik geef al meer dan een jaar een cursus van 12 uren voor 50 euro.
vindt je dat echt te duur
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

De discussie over de prijs van theorielessen kan op Christophoros verdergezet worden: Prijs van theorielessen. Dan wordt dit topic niet al te veel vervuild.
Plaats reactie