Wil je antwoorden op deze vraag?

morellie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2006, 00:00

Re: Wil je antwoorden op deze vraag?

Bericht door morellie »

ik leerde via de site omdat rijschool te duur is
ik woon in wetteren
debs
Pasqualino

Bericht door Pasqualino »

- Deze site
- Zelfstudie heeft meer effect en die andere 2 punten ook, kan er geen tijd voor vrijmaken en het is te duur.
- Almere
Maartendc

Bericht door Maartendc »

theorie B: afgelegd in februari:
gratis theorielessen gevolgd, gegeven door ex-politiecommisaris en ingericht door de gemeente. De lessen waren begin januari. Examen mocht ik pas doen in februari, in februari mijn notities van deze lessen doorgenomen en de oefenvragen op deze site opgelost + de oefenvragen in het boekje van flor
geslaagd: 47/50

theorie A3: afgelegd eind mei
specifieke theorie voor A3 op deze site eens doorgenomen
geslaagd: 35/40

Woonplaats: Roosdaal
hatice

Bericht door hatice »

1.C ik heb alles via deze site geleerd (dank u ervoor)

2.A waarom zou ik naar een rijschool gaan als alles wat ik wil weten op deze site staat?

3. ik ben van Heusden. maar ik heb mijn examen afgelegd in Alken.
eerste keer was ik niet geslaagd (2 foutjes teveel), daarna heb ik besloten om de examenvragen van deze site te raadplegen (beste 2.5 euro ooit besteedt!) toen ben ik wel geslaagd.

dank u voor alles eugene en co.
groetjes van Hatice
Aicha888

Re: Wil je antwoorden op deze vraag?

Bericht door Aicha888 »

Vraag 1

Laat ons eens weten hoe jij voornamelijk je theorie studeert of hebt gestudeerd?

C/ Voornamelijk via deze site
(Gratis Rijbewijs Online - Rijbewijs theorie &amp 1000 oefenvragen)

Vraag 2

Als je geen theorie in een rijschool hebt gevolgd, noteer dan even de voornaamste reden:

B/ Rijschool is te duur.


Vraag 3

Ik woon in de gemeente: Sint-Niklaas

Héél erg bedankt voor de overzichtelijke site, deze is echt 10x beter dan het leren uit een boek!!!

Ik ga mijn theorie examen Woensdag afleggen...
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Re: Wil je antwoorden op deze vraag?

Bericht door bibi585 »

Rijbewijs B en CE en alles wat er boven staat (annoo: 1986)
Vraag 1:A/ Ik heb theorie gevolgd in een rijschool.
Vraag 2: -M'n ouders vonden dat te belangrijk om het niet zo te doen en heb ik dus ook gekregen van hen voor m'n achtiende verjaardag.
Ik woon in de gemeente: ....Ieper

P.S.:Praktijk idem.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Wat ik wel raar vind is dat er veel mensen het te duur vinden om theorie in een rijschool te volgen, en dat terwijl we de cursussen al bijna 2 jaar geven aan 50 euro.

Ik geef dus regelmatig currussen theorie en al moet ik het dan zelf zeggen,
wat ik jullie geef op 12 uren les lijkt me toch wel 50 euro waard.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Benny Stinkens schreef: Wat ik wel raar vind is dat er veel mensen het te duur vinden om theorie in een rijschool te volgen, en dat terwijl we de cursussen al bijna 2 jaar geven aan 50 euro.
Inderdaad, Benny, het is nauwelijks de prijs van één tankbeurt.

Dat deze site er voortreffelijk toe bijdraagt om te slagen voor het theorie-examen, hoeft geen betoog.

Kandidaten die deze site evenwel louter gebruiken om uit het hoofd te leren om voor het theorie-examen te slagen, zullen het aanzienlijk moeilijker hebben om te slagen voor het praktijkexamen dan kandidaten die een theoriecursus in een erkende rijschool gevolgd hebben , omdat ze de theorie niet correct kunnen toepassen in de praktijk.

Enkel diegenen die zich bij de studie van de theorie op deze site ook nauwgezet bekommeren om de praktische toepassing ervan, en hierover hier vragen komen stellen, verwerven een kennis van de theorie die gelijkwaardig kan geacht worden met deze in een erkende rijschool.

Voor diegenen die minder autodidact zijn, kan nog altijd niets de aanzienlijke meerwaarde vervangen van een gemotiveerde en ervaren lesgever.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Was dus ook de reden waarom ik het met rijschool deed en niet zomaar kreeg in het leger (CE dan) zoals veel van m'n leeftijdsgenoten en ouder of nog vroeger gewoon voor de prijs van 1 pint van de plaatselijke veldwachter.
Mijn ouders hebben het zo gekregen, moesten enkel zeggen of ze een A,B,C,CE,D of DE moesten hebben en een pint trakteren bij aflevering.
Gratis dus, zonder enige vorm van opleiding niets.
svenn
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 dec 2005, 00:00

Bericht door svenn »

posting gewist door svenn

Laatst aangepast door svenn op Za Jul 08, 2006 1:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Svenn schreef
Quote: ik gok dat 't uurloon gemiddeld nu rond 30-50 euro ligt (?) voor bvb een loodgieter, garagist, ...
Voor 1 cursus te geven van 12 uren ontvang ik 140,7 euro Bruto
Er wordt op mijn loon genen bal afgehouden omdat het mijn bijberoep betrefd, dus op het einde van het jaar moet ik daarop nog de volle pot belastingen betalen

Dit komt neer op 11,75 euro per uur bruto en of ik nu les geef aan 4 leerlingen of aan 24 leerlingen mijn loon blijft evenveel.

En als je dan weet dat het loon voor een praktijklesgever nog lager ligt kun je wel begrijpen dat er veel lesgevers zijn die de pijp aan maarten geven.
Zoals Jozef reeds een paar maal (in andere topics) geschreven heeft doen de meeste lesgevers het als hobby, want het loon is net te weinig om te leven en te veel om dood te gaan
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Benny Stinkens schreef: Voor 1 cursus te geven van 12 uren ontvang ik 140,7 euro Bruto
En dan moet je nog eens rekenen dat het om prestaties buiten de gewone werkuren gaat ('s avonds) en Benny, om die 12 uren te presteren, 5 keren van zijn woonplaats naar de rijschool heen en terug moet rijden.
Toon

vragen

Bericht door Toon »

B
A
Linter
wendiej
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2006, 00:00

Re: Wil je antwoorden op deze vraag?

Bericht door wendiej »

Vraag 1

Laat ons eens weten hoe jij voornamelijk je theorie studeert of hebt gestudeerd?

C/ Voornamelijk via deze site
(Gratis Rijbewijs Online - Rijbewijs theorie &amp 1000 oefenvragen)

Vraag 2

Als je geen theorie in een rijschool hebt gevolgd, noteer dan even de voornaamste reden:

A/ Ik kan dat evengoed via zelfstudie (boek - site)


Vraag 3

Ik woon in de gemeente: Deurne (Antwerpen)
muisje

Bericht door muisje »

1. heb theorielessen van de kwb uit gevolgd en nu oefen ik via cd-rom

2 omdat ik het vegoed kan met zelfstudie

3. Tongeren
Plaats reactie