Vraag 6 van "Bevoegde personen"

grapplica
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2007, 23:37
Locatie: Brussel

Vraag 6 van "Bevoegde personen"

Bericht door grapplica »

Deze vraag;
Ruiters onder de 14 jaar mogen uitsluitend vergezeld van een begeleider van minstens 21 jaar op de openbare weg.
Is deze begeleider een bevoegd persoon?
Met antwoord;
Neen. Hij kan dus ook geen aanwijzingen geven of het verkeer laten stoppen.

Vond ik vrij moeilijk, waarom?
De bevoegde persoon moet minstens 21 jaar oud zijn, maar hoe kan men dat van een foto afleiden?
Novus Ordo Seclorum
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Ik denk dat je de theorie niet goed doorgenomen hebt?
GratisRijbewijsOnline.be -> Bevoegde personen -> PERSONEN DIE AANWIJZINGEN KUNNEN GEVEN schreef: 4. Groepsleiders bij groepen voetgangers en groepen ruiters:

- De voetgangers of ruiters die in een groep van ten minste 10 rijden, mogen begeleid worden door een groepsleider die waakt over het goede verloop van de tocht.
- Deze groepsleider moet ten minste 21 jaar oud zijn en hij moet om de linkerarm een band dragen met, horizontaal, de nationale kleuren en, in zwarte letters op de gele strook, het woord "groepsleider".
- Op kruispunten waar geen verkeerslichten staan, mag hij door het verkeersbord C3 omhoog te steken, andere weggebruikers laten stoppen om de ruiters veilig te laten oversteken.
De persoon op de foto:
Afbeelding
voldoet aan geen enkel van deze eisen, dus dit is géén bevoegd persoon.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Rafael schreef:Ik denk dat je de theorie niet goed doorgenomen hebt?
GratisRijbewijsOnline.be -> Bevoegde personen -> PERSONEN DIE AANWIJZINGEN KUNNEN GEVEN schreef: 4. Groepsleiders bij groepen voetgangers en groepen ruiters:
Zoals het er staat, met een hoofding "Bevoegde Personen" geeft dat wel aanleiding tot verwarring ...

De bevoegde personen staan in Artikel 3
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art3


Al de rest is opzichter of wegkapitein of groepsleider, whatever, maar géén bevoegd persoon.
Plaats reactie