Vraag ivm inhalen via fietspad

Lilith
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2007, 21:18

Vraag ivm inhalen via fietspad

Bericht door Lilith »

Hallo,
ik ben momenteel via de site de theorie aan het leren. Op een bepaald moment wordt er gezegd:

(Tip ex) Wordt tijdens het examen gevraagd of een auto tijdens het inhalen of kruisen, over het fietspad mag rijden, dan is het antwoord dus: NEEN (want hij mag niet op een fietspad rijden).

Nu komt mijn broer af met het 'officiële' boekje waar in staat dat bij inhalen je wel even over het fietspad mag, zolang je geen eventuele fietsers hindert...

Wat is nu juist?

Bedankt!
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Wat is in godsnaam het officiële boekske????

Dat zijn dus de wetteksten en de koninklijke besluiten die in het staatsblad verschijnen. Dat is het enige officiële.

Voor de rest bestaat er enkel officieel boekske.

Dus mijn vraag: wat is volgens uw broer dat fameuze officiële boekske.

Trouwens: dat boekske zeker niet geloven. Je mag niet over een fietspad rijden.
Lilith
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2007, 21:18

Bericht door Lilith »

Het boek heet:

'Theorie en Praktijkexamen, gebaseerd op de officiële leerstof, Autorijden van A tot Z', door Koninckx en De Nève.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Een goede raad: gooi dat boek onmiddellijk weg.

Dit heeft de auteur Flor Koninckx in een interview met het Laatste Nieuws gezegd (12 februari 2007) "Mijn boeken hebben het voorbije jaar geen herdruk gehad".

Dat wil zeggen dat van alle wijzigingen die er de laatste maanden zijn doorgevoerd er niets is aangepast in die handboeken.


Zeg, als ik nu schrijf: "onze site is aangepast aan de officiële leerstof" gaat je broer ons dan in de toekomst ook "De Officiële site" noemen? :lol:
Laatst gewijzigd door GRO op 10 apr 2007, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Lilith
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2007, 21:18

Bericht door Lilith »

Heb hem net dit antwoord laten zien, en hij gaat ook naar de site overstappen :)

Is inderdaad geen officieel boekske. :)
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Niet vergeten: de belangrijkste pagina op onze site is: ONZE LEERMETHODE. Als je die volgt, slaag je zonder probleem.
domino
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 sep 2006, 00:00

Bericht door domino »

bwa ik zou nog niet zeggen dat dat geen goed boekske is hoor ! Ik heb mijn examen uit dat boek geleerd en was er van den eerste keer door !

Alles heeft z'n voor en z'n nadelen he ....
Clio-Tuning
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:00

Bericht door Clio-Tuning »

domino schreef:bwa ik zou nog niet zeggen dat dat geen goed boekske is hoor ! Ik heb mijn examen uit dat boek geleerd en was er van den eerste keer door !

Alles heeft z'n voor en z'n nadelen he ....
Perfect is dat boekje alles behalve...
Zoals Eugeen zegt: dat boekje is al een jaar niet meer up-to-date :)
domino
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 sep 2006, 00:00

Bericht door domino »

deze site is toch ook niet perfect ! Er komen toch heel regelmatig fouten voor in de nieuwsbrieven enzo dus ja niets is perfect he, maar das nog geen reden om het boek van flor af te breken
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

@ domino:

Niets is perfect. Maar deze site is wel up-to-date, wijl Flor Koninckx zelf bevestigd heeft dat zijn boek dat al meer dan een jaar niet meer is. Als jij dus voor je kennis van het verkeersreglement voortgaat op dat boek, dan ga je onvermijdelijk in conflict komen met andere weggebruikers, met mogelijk een zwaar ongeval tot gevolg.

Nog los daarvan ontvangen we zeer vele e-mails waarin kandidaten voor een rijbewijs ons hun ongenoegen over het boek in kwestie uiten.
domino
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 sep 2006, 00:00

Bericht door domino »

het is natuurlijk altijd gemakkelijker om een site aan te passen dan een heel boek he ! Om deze site aan te passen gaan geen kosten gepaard om een boek aan te passen moet dat helemaal herdrukt worden en dat kost een bom geld! En met zo'n minister als Landyut durf je geen nieuw boek maken omdat er om de 5 voet iets verandert !

Dus ja, zoals eerder vermeld niets en niemand is perfect dus ja ...
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

domino schreef:Om deze site aan te passen gaan geen kosten gepaard
Eugeen zal blij zijn als hij dat leest.

Je hebt er geen flauw idee van hoeveel uren werk het kost om zo een site up to date te houden. En tijd is geld: ondertussen zou Eugeen iets anders kunnen doen dat hem geld opbrengt.

Ook de hosting van deze site, met zijn groot aantal bezoekers, kost wel wat meer dan een starterspakketje.
Om een boek aan te passen moet dat helemaal herdrukt worden en dat kost een bom geld!
Vooral dan aan de lezer van het boek. Ik heb de Postal "Het Wegverkeer" van Kluwer. Dat zijn vier losbladige delen. Ga maar eens op de site van Kluwer kijken hoeveel dat werk kost. En geregeld krijg ik vervangingspagina's, zodat het werk up-to-date blijft (hoewel natuurlijk niet zo snel als een website). Telkens moet ik dan per vervangblad betalen. Dat betaal ik uit mijn eigen zak, om jonge mensen hier met deskundig advies te kunnen helpen, en niet met wat toogpraat van politiemannen. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik meer dan een uur tijd besteed aan één enkele posting.
Dus ja, zoals eerder vermeld niets en niemand is perfect dus ja ...
.. dus ja: gooi dat boek van de Flor (een ex-rijkswachter, dat heeft hij dan ook nog tegen) weg zo ver als het vliegen wil. :wink:
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Jozef schreef
.. dus ja: gooi dat boek van de Flor (een ex-rijkswachter, dat heeft hij dan ook nog tegen) weg zo ver als het vliegen wil. :wink:
Het vliegt net als een boemerang want dat onding komt steeds terug :evil: :lol:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Benny Stinkens schreef:Het vliegt net als een boemerang want dat onding komt steeds terug :evil: :lol:
Dat is zoals de Flor zelf ... :D
Jannick
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 mei 2007, 16:22

Bericht door Jannick »

eugeen schreef:Een goede raad: gooi dat boek onmiddellijk weg.

Dit heeft de auteur Flor Koninckx in een interview met het Laatste Nieuws gezegd (12 februari 2007) "Mijn boeken hebben het voorbije jaar geen herdruk gehad".

Dat wil zeggen dat van alle wijzigingen die er de laatste maanden zijn doorgevoerd er niets is aangepast in die handboeken.


Zeg, als ik nu schrijf: "onze site is aangepast aan de officiële leerstof" gaat je broer ons dan in de toekomst ook "De Officiële site" noemen? :lol:
Ik heb dat boek hier ook liggen, en dat is inderdaad zéker NIET de methode om je examen voor te bereiden.
Het staat er zéér onduidelijk in uitgelegd en verschillende (toch wel belangrijke) dingen zoals MTM en MBT laten ze gewoon vallen. :roll:
Plaats reactie