Met bril op praktijkexamen gaan

Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Met bril op praktijkexamen gaan

Bericht door Stefan Peeters »

Waar blijf je nu eigenlijk moeilijk over doen?

Het is nu in heel lang en overdreven breed uitgelegd, er staat geen code op je rijbewijs dus je MOET GEEN bril dragen tijdens je examen, ALS je er een zou dragen MOET je nog altijd GEEN bril dragen nadat je je definitief rijbewijs hebt gehaald, maar als je geen steek ziet en desondanks toch zonder bril wil rondrijden hou er dan wel rekening mee dat je daarmee een gevaar op de baan vormt voor jezelf en voor de andere weggebruikers.

Heb je een stevig ongeval en de verzekering vindt op een of andere manier terug dat jij niet verder kan zien dan halfweg je motorkap en dat je het vertikt om een bril te dragen tijdens het rijden, dan gaan ze de kosten die je gemaakt hebt bij jouw komen recupereren.

Je zal dan geen bril nodig hebben om te zien hoeveel je mag betalen, de som zal zeker groot genoeg zijn.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Brent Geerts
Medewerker
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 apr 2014, 22:10
Locatie: Mol

Re: Met bril op praktijkexamen gaan

Bericht door Brent Geerts »

Ati61 schreef: Ik wil geen bril dragen dat past niet bij mij ik moet toch geen 2 gezichten hebben op auto met bril en dan buiten het rijden zonder bril dat wil ik niet
Ik snap niet wat het probleem is :?: Er zijn duizenden mensen die tijdens het lezen een bril dragen, en buiten het lezen geen bril dragen. Dus waarom zou dit niet kunnen bij het autorijden? Dat is het gevaar opzoeken! Het is niet zo dat je de enige persoon ter wereld bent die een bril draagt!

Goed autorijden gaat net voornamelijk over ver vooruit kijken en goed rondom je kijken zodat je kan zien wat er allemaal gebeurt :!: Dat zal je niet lukken als je het vertikt van je bril te dragen!
When you think you know it all, it's a sure sign you don't -Colin McRae
User10373
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 apr 2014, 16:29

Re: Met bril op praktijkexamen gaan

Bericht door User10373 »

Stefan Peeters schreef:Waar blijf je nu eigenlijk moeilijk over doen?

Het is nu in heel lang en overdreven breed uitgelegd, er staat geen code op je rijbewijs dus je MOET GEEN bril dragen tijdens je examen, ALS je er een zou dragen MOET je nog altijd GEEN bril dragen nadat je je definitief rijbewijs hebt gehaald, maar als je geen steek ziet en desondanks toch zonder bril wil rondrijden hou er dan wel rekening mee dat je daarmee een gevaar op de baan vormt voor jezelf en voor de andere weggebruikers.

Heb je een stevig ongeval en de verzekering vindt op een of andere manier terug dat jij niet verder kan zien dan halfweg je motorkap en dat je het vertikt om een bril te dragen tijdens het rijden, dan gaan ze de kosten die je gemaakt hebt bij jouw komen recupereren.

Je zal dan geen bril nodig hebben om te zien hoeveel je mag betalen, de som zal zeker groot genoeg zijn.
Alsof de verzekering daar zou zijn tijdens het ongeval, hoe gaan die nu weten of ik mijn bril op had of niet op had tijdens een ongeval :D?
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Met bril op praktijkexamen gaan

Bericht door Inazuma »

Ati61 schreef:Dus ik kan geen kant op in het kort?
Bij de oogarts je ogen laten testen, en zien of je zonder bril voldoet aan de normen voor groep I.

Indien wel, is er geen probleem.
Indien niet, bril / contactlenzen dragen, ogen laten opereren, ... of niet meer autorijden.

Op mijn volgend rijbewijs moet ook een 01.06 op ... zoiets is toch geen schande :?:
Laatst gewijzigd door Inazuma op 22 apr 2014, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Brent Geerts
Medewerker
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 apr 2014, 22:10
Locatie: Mol

Re: Met bril op praktijkexamen gaan

Bericht door Brent Geerts »

Ati61 schreef: Alsof de verzekering daar zou zijn tijdens het ongeval, hoe gaan die nu weten of ik mijn bril op had of niet op had tijdens een ongeval :D?
Voor jou zijn de levens van andere mensen blijkbaar een lachertje :?: :!: Ik denk trouwens dat je de verzekering nog niet goed ken, die komen overal achter :wink:. Als ze graag weten welke kleur sokken je aanhad tijdens het ongeval komen ze daar zelfs achter (bij wijze van spreke voor de duidelijkheid!). Of denk je dat ze gaan betalen als het niet nodig is? Dat zijn maar net bedrijven zoals andere!
When you think you know it all, it's a sure sign you don't -Colin McRae
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Met bril op praktijkexamen gaan

Bericht door Benny Stinkens »

We gaan het hier bij laten.
De vraag is gesteld het antwoord is gegeven. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gesloten