Rijbewijs A3, vervelende vragen

adox3D
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2009, 15:10

Rijbewijs A3, vervelende vragen

Bericht door adox3D »

Hallo,

Na paar uurtjes leren op de website was ik klaar voor het examen (Of dat was toch volgens mij zo :p)

Nu... ik heb paar twijfel vragen waar ik geen antwoord op vind, op het website.

Scooter Klasse-B bij wat hoort dat? Is dat hetzelfde als een bromfiets? of hoort dat bij een moto?

Examen vraag:

Er brandt een rood licht met een fietser erop...
1. Alleen voor de fietsers.
2. Voor bromfietsers en Fietsers
3.En nog een derde antwoord die in nietmeer herrinner...

Wat is hierop het juiste antwoord?

---------------------------
Wanneer moet ik dimlichten gebruiken?
--------------------------------------------
Hoe kan ik het verschil zien tussen een bebouwde kom en een buiten bebouwde kom ZONDER BORDEN...
---------------------------------------------
Een tram rijdt op het linker rijstrook naar mijn richting toe. en ik rij op het rechter rijstrook naar het tram toe

1. Moet je voorang verlenen
2. Je moet geen voorang verlenen

Wel volgens mij dacht ik dat de tram een bocht ging nemen en dus Voorang verlenen, maar dat was niet zichtbaar op het foto dus die rijd gewoon door en ik ook... dus moet ik geen voorang verlenen, OK maar een rare vraag is het wel é of niet?

Is toch logish dat je geen voorang moet verlenen als je gewoon op de verschillende rijstroken rijdt.... nja ik moest weer verder denken dan het plaatje
---------------------------------------------------------
Er stond een bord:
Afbeelding

Een verbied bord voor motorfietsen...

Vraag was, mag je daar binnenrijden

Mijn antwoord was neen... dus het juiste aantwoord is WEL, dus ik hoor niet bij motorfietsen ? maar ook niet bij fietsen... Dus bij bromfietsen ? right?

_________________________________________

Verkeers licht werk niet... (oranje knippert) en onderaan heb je een stop bord, moet je dan rekening ermee houden?

-----------------------------------------------------

welja uiteindelijk was het 32/40 :s met 1 puntje er niet door... hopelijk morgen beter, dat zal zeker zijn als ik nog vandaag een antwoord krijg op mijn vragen :p
:idea:

BIG THX
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Rijbewijs A3, vervelende vragen

Bericht door Stefan Peeters »

adox3D schreef:Scooter Klasse-B bij wat hoort dat? Is dat hetzelfde als een bromfiets? of hoort dat bij een moto?
Een scooter klasse B is hetzelfde als een bromfiets klasse B.
1. « bromfiets »
2° ofwel een « bromfiets klasse B », dit wil zeggen elk voertuig uitgerust met een motor met een cilinderinhoud van ten hoogste 50 cm³ of met een elektrische motor en dat naar bouw en motorvermogen en op een horizontale weg niet sneller dan 40 km/u* kan rijden, (...)

adox3D schreef:Examen vraag:
Er brandt een rood licht met een fietser erop...
1. Alleen voor de fietsers.
2. Voor bromfietsers en Fietsers
3.En nog een derde antwoord die in nietmeer herrinner...
61.1. De driekleurige verkeerslichten zijn cirkelvormig en hebben de volgende betekenis :
6° wanneer de lichten de verlichte silhouet van een fiets voorstellen, gelden deze lichten slechts voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen.

adox3D schreef:Wanneer moet ik dimlichten gebruiken?
Artikel 30: Gebruik van de lichten : voertuigen en weggebruikers die de openbare weg volgen
Tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag en in alle omstandigheden wanneer het niet meer mogelijk is duidelijk te zien tot op een afstand van ongeveer 200 meter, worden de hierna vermelde lichten gebruikt :
1. Motorvoertuigen
1° Vooraan, de dimlichten (...)

adox3D schreef:Hoe kan ik het verschil zien tussen een bebouwde kom en een buiten bebouwde kom ZONDER BORDEN...
Dat kan je niet. Bij een examen zijn er drie mogelijkheden:
- je ziet op de foto het bord begin of einde bebouwde kom
- er wordt in de vraag duidelijk gezegd dat je binnen de bebouwde kom rijdt
- er wordt niets gezegd en er staat niets op de foto: je bent niet in de bebouwde kom.
adox3D schreef:Een tram rijdt op het linker rijstrook naar mijn richting toe. en ik rij op het rechter rijstrook naar het tram toe
1. Moet je voorang verlenen
2. Je moet geen voorang verlenen
Wel volgens mij dacht ik dat de tram een bocht ging nemen en dus Voorang verlenen, maar dat was niet zichtbaar op het foto dus die rijd gewoon door en ik ook... dus moet ik geen voorang verlenen, OK maar een rare vraag is het wel é of niet?
Is toch logish dat je geen voorang moet verlenen als je gewoon op de verschillende rijstroken rijdt.... nja ik moest weer verder denken dan het plaatje
12.1. Elke weggebruiker moet voorrang verlenen aan de spoorvoertuigen; daartoe moet hij zich zo snel mogelijk van de sporen verwijderen.
adox3D schreef:Er stond een bord:
Afbeelding
Een verbied bord voor motorfietsen...
Het bord wat jij hier toont is een verbod voor bromfietsen...
Het verbodsbord voor motorfietsen is dit:
Afbeelding
Dit is een verbod voor bromfietsen:
Afbeelding
en dit is een verbod voor fietsen:
Afbeelding
adox3D schreef:Vraag was, mag je daar binnenrijden
Goed kijken welk bord er precies staat dus...
adox3D schreef:Verkeers licht werk niet... (oranje knippert) en onderaan heb je een stop bord, moet je dan rekening ermee houden?
Ja.
64.1. Een oranjegeel knipperlicht betekent dat het verkeerslicht met dubbele voorzichtigheid mag voorbij gereden worden; het wijzigt de voorrangsregeling niet.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Met alle respect, maar ik heb toch de indruk dat jij de theoriepagina's niet goed ofwel raprap hebt doorgenomen.

Ik geeft je één voorbeeld:
Nu... ik heb paar twijfel vragen waar ik geen antwoord op vind, op het website.

Er brandt een rood licht met een fietser erop...
1. Alleen voor de fietsers.
2. Voor bromfietsers en Fietsers
3.En nog een derde antwoord die in nietmeer herrinner...

Wat is hierom het juiste antwoord?
site theorie A3 schreef: LICHTEN VOOR FIETSERS EN BROMFIETSERS
- Wanneer de driekleurige verkeerslichten het verlichte silhouet van een fietser voorstellen, gelden deze lichten slechts voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsers.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

@ Xantingo en adox3D
één ding wil ik er zeker nog aan toevoegen.
Artikel 30bis: Gebruik van de lichten : bromfietsen en motorfietsen die op de openbare weg rijden - bijzondere regel

Buiten de omstandigheden bedoeld in artikel 30, moeten het dimlicht en het rode achterlicht van de tweewielige bromfietsen en van de motorfietsen bestendig gebruikt worden. Het grootlicht mag dan niet gebruikt worden.


Vergeet dus niet dat het hier om een A3 gaat en dus altijd met het dimlicht gereden moet worden. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Inderdaad, iets te snel geweest... :oops:
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

HET DIMLICHT EN HET RODE ACHTERLICHT

Het dimlicht en het rode achterlicht van de tweewielige bromfietsen (klasse A of B) moet altijd gebruikt worden (dus overdag en 's nachts).
@Benny,

Dat staat dus allemaal heel duidelijk op de theoriepagina's A3.
De vraagsteller schrijft zelf dat hij in een paar uurtjes klaar was. Maar dan verschiet ik er dus niet van dat ze de helft niet weten of kennen.

A3: HET GEBRUIK VAN DE LICHTEN
adox3D
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2009, 15:10

Groot dank

Bericht door adox3D »

Perfect! nu snap ik hem. Inderdaad, iets te snel over geweest maargoed... (het was ook niet zo moeilijk é :p) Respect dat jullie hier zo antwoorden en mensen helpen... niet 1,2,3 en klaar :) Zelf ben ik een webmaster en weet zeer goed wat een website/forum beheren is...

Groot dank aan iedereen en te hopen dat ik nietmeer moet terugkomen :D
Morgen is de grote dag voor mij :p
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Webmaster van welke site :?:
Ook wij leren graag iets bij :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
soundtuner
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jan 2012, 11:27

Re:

Bericht door soundtuner »

Benny Stinkens schreef:@ Xantingo en adox3D
één ding wil ik er zeker nog aan toevoegen.
Artikel 30bis: Gebruik van de lichten : bromfietsen en motorfietsen die op de openbare weg rijden - bijzondere regel

Buiten de omstandigheden bedoeld in artikel 30, moeten het dimlicht en het rode achterlicht van de tweewielige bromfietsen en van de motorfietsen bestendig gebruikt worden. Het grootlicht mag dan niet gebruikt worden.


Vergeet dus niet dat het hier om een A3 gaat en dus altijd met het dimlicht gereden moet worden. :wink:
dit kan ik bevestigen je mag ze zelfs niet even uit zetten om je accu op te laden op een eenrichtings fietspad langs de snelweg ,heb dit de moeilijke manier geleerd :evil: resultaat was politie houd me aan met de brommer aprillia rs (schakelbrommer) en na 10 min de agenten te proberen te overtuigen dat dit geen motor is :evil: op de rollen gezet en in beslag genomen jaar later stond het dus ook in de pv mnr had geen lichten ontstoken :( had beter niks gezegd toen hij vroeg waar is de kickstarter hier :twisted:
Plaats reactie