zwaveldioxide ofzoiets

newbie

zwaveldioxide ofzoiets

Bericht door newbie »

halo, even vermelden, ik weet totaal niet meer hoe het in zijn werk ging, maar dit was ongeveer de vraag, snapte er niks van maar had juist gegokt

Als je gaat tanken wordt er bij zéér warm weer de zwaveldioxide ofzoiets in je benzine omgezet in:

- perioxide (ofzoiets)
- ozon (ik dacht dat ik dit had gegokt en het juist was maar niet meer zeker)
- benzeen

ook had ik:

foto: 2 rijbanen zonder doorlopende streep met een bord: max80

vraag: mag ik hier inhalen ?

- ja
- neen
- ja als ik niet sneller als 80 rijd

juiste antwoord was A, dus ja
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Eerste vraag:

Deze vraag staat bij onze proefexamens.

Tweede vraag.

Waarom zou je niet mogen inhalen.
Ik vermoed dat bij die vraag ook nog een onderbord staat om duidelijk te maken dat vrachtauto's slechts 80 km/uur mogen rijden.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Die 2de blijft een leuke vraag merk ik... Ik had deze ook in januari 2005, en had deze toen ook fout. Als je goed kijkt, is er inderdaad een onderbord voorzien.
Sproetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2006, 00:00

Bericht door Sproetje »

' K heb vndaag ook theorie examens gaan doen en die twee vragen had ik er ook bij gekregen , en 'k had ook fout geantwoord , dat was nog niet alles 'k had 27 fouten , en 'k heb vorige week theorieles gehad . Ik snap het steeds niet wat ik dan echt fout doe , hoe kan je die vragen die je fout geantwoord hebt terug herbeoefenen? Want op je papier staat alleen maar de nr die je fout had , maar welke dat waren vind ik niet hoor .


Mvg Sproeteken (Katrien )
Sproetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2006, 00:00

Bericht door Sproetje »

Sproetje schreef: ' K heb vndaag ook theorie examens gaan doen en die twee vragen had ik er ook bij gekregen , en 'k had ook fout geantwoord , dat was nog niet alles 'k had 27 fouten , en 'k heb vorige week theorieles gehad . Ik snap het steeds niet wat ik dan echt fout doe , hoe kan je die vragen die je fout geantwoord hebt terug herbeoefenen? Want op je papier staat alleen maar de nr die je fout had , maar welke dat waren vind ik niet hoor .


Mvg Sproeteken (Katrien )
Nu is 't wel zo , ze hadden me gezegt dat ik in 't school waar ik gezeten hebt Bu.So een bewijs moest vragen voor theorie vertraagt te kunnen leren , is 't nog mogelijk dat ik da nog aanvraag? En het dan eventuweel terug opnieuw gaat leren ?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

27 fouten, dat is wel erg veel he.

Je moet eerst alles goed leren, op het gemakje aan.
Gebruik hiervoor de site en de oefenvragen na elk hoofdstuk.

Als je de theorie kent, maak dan de proefexamens. Eerst reeks per reeks en dan ad randum

Neem dan contact op met GOCA of laat je leraar van het BUSO met hen contact opnemen. Vraag waar je op een aangepast wijze examen kan doen.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Quote: Als je gaat tanken wordt er bij zéér warm weer de zwaveldioxide ofzoiets in je benzine omgezet in:

- perioxide (ofzoiets)
- ozon (ik dacht dat ik dit had gegokt en het juist was maar niet meer zeker)
- benzeen
eugeen schreef: Eerste vraag:

Deze vraag staat bij onze proefexamens.
Wat is het antwoord dan, want ik ben er wel benieuwd naar.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

1. Stikstofoxide en koolwaterstof

- Op zomderdagen, als er veel zonlicht is en het is warm, dan kunnen stikstofoxiden (NOx) samen met koolwaterstof (KWS) aanleiding geven tot hoge ozonconcentraties. Deze hoge ozonconcentraties kunnen leiden tot ademhalingsproblemen en beschadiging van longen.
- Stikstofoxide is ook nog eens de oorzaak van zure regen, die leidt tot verzuring van de bodem en van het grondwater en aantasting van de gebouwen en de planten.

@ Eugeen,
Deze tekst heb ik van het hoofdstuk milieu geplukt en als je goed kijkt staat daar een schrijffoutje is (zomderdagen moet zomerdagen worden aub)
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Da's al iets heel anders dan wat newbie postte
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

@ Inzuma
Quote: Waarin worden uitlaatgassen van een auto omgezet wanneer ze in contact komen met de zon?


A. Benzeen.
B. Zwavel.
C. Ozon.

@ Benny

Ik zal de tijpfout verbeteren.

Plaats reactie