Rare vraag

stijnvnh

Rare vraag

Bericht door stijnvnh »

Dag jongens,

bij het controleren van mijn antwoorden zag ik volgende pagina

http://www.vannieuwenhuyse.net/vraag50.bmp

Het goede antwoord zou hier B: fietser - auto C moeten zijn,
maar volgens mij is het voor deze rijrichting toch rood?

Ofwel heb ik de tekening helemaal niet door...
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Je hebt de bevoegde persoon in het midden van het kruispunt gemist. Deze doet teken dat auto's A en B niet mogen doorrijden en auto C en de fietser wel. Aangezien de fietser over een doorlopend fietspad rijdt moet auto C wel voorrang geven aan de fietser.

Afbeelding
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Bertje schreef: Aangezien de fietser over een doorlopend fietspad rijdt moet auto C wel voorrang geven aan de fietser.
Auto C zou trouwens ook voorrang aan de fietser moeten geven als het fietspad niet op het kruispunt zou doorlopen:
Quote: AR 19.4. De bestuurder die van richting verandert moet voorrang verlenen aan de bestuurders en aan de voetgangers die de andere delen van dezelfde openbare weg volgen.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Als je de minimumleeftijd bereikt hebt mag je je theorie-examen ook voor 1 september afleggen hoor.
stijnvnh

Bericht door stijnvnh »

Bedankt!

Ik had inderdaad de bevoegde persoon in het midden van het kruispunt over het hoofd gezien.

Bedankt voor de info!

Ik zal nog wat verder studeren en op 1 september met het nieuw systeem examen gaan afleggen...

In ieder geval: knap dat jullie deze service gratis aanbieden!!
Jeroen S
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 aug 2006, 00:00

Bericht door Jeroen S »

Bertje schreef: Als je de minimumleeftijd bereikt hebt mag je je theorie-examen ook voor 1 september afleggen hoor.
Dus op 17 mag je nu al je theoretisch examen afleggen? En dan kan je je voorlopig rijbewijs vanaf 1 september afhalen ofzo? Want het zou inderdaad gemakkelijker zijn om je examen tijdens de vakantieperiode af te leggen. (zit in dezelfde situatie als stijn hierboven)
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Nu: 17 jaar en 9 maanden.
Vanaf 1 september 17 jaar.
Jeroen S
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 aug 2006, 00:00

Bericht door Jeroen S »

eugeen schreef: Nu: 17 jaar en 9 maanden.
Vanaf 1 september 17 jaar.
Bedank! Maar dan zal ik toch nog moeten wachten tot de 1ste september.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Als je nu elke dag wat leert via de site (volg onze leermethode) dan kan je binnen 14 dagen examen doen en rijden.
Jeroen S
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 aug 2006, 00:00

Bericht door Jeroen S »

eugeen schreef: Als je nu elke dag wat leert via de site (volg onze leermethode) dan kan je binnen 14 dagen examen doen en rijden.
Ja, ik heb de theorie via de site al een keer gestudeer en zoek dit minstens nog een keer te doen. Maar dan heb ik nog even de tijd om het rustig aan te doen en nadien de proefexamens te maken.

In elk geval al hartelijk bedankt. Want ik ben thuis de jongste en mijn voorgangers studeerden hun theorie altijd uit leerboeken maar daar stonden nooit zo'n tips bij. Zo heb ik bijvoorbeeld mijn schoonzuster een antwoord kunnen geven op een moeilijke situatie die perfect geschetst stond op de site. Ze wist namelijk niet wat te doen in deze situatie en zij legt overmorgen haar praktijkexamen af. (ik bedoel deze situatie http://www.soundandvision.be/rijbewijs/strepenwet5.htm bij tip. ex praktijk)

Hartelijk bedankt en ik zal zeker aan de proefexamens deelnemen.
Plaats reactie