Zware snelheidsovertreding of moet je zeer goed kijken?

VAN BELLE Jean Marc
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 feb 2009, 22:32
Locatie: Bellegem

Zware snelheidsovertreding of moet je zeer goed kijken?

Bericht door VAN BELLE Jean Marc »

Na per ongeluk iets te ontdekken met de elektronica van de Harley Davidson V-Rod van een boekhoudklant, probeerde ik zelfs iets.

Het resultaat vind je op:

http://logocom.be/moto/v-rod-Pascal/080 ... lowres.wmv

Let wel op: Oordeel niet te vroeg en kijk het filmpje helemaal uit.

Een goede foto van de originele moto toen hij nieuw was (in rodage) vind je op: http://www.logocom.be/moto1.jpg.

Zelf rij ik met een oude getrouwe PanAm van zo'n ruime 350 kg van 1991 met mijlenteller (ook mijn persmoto om overal te raken als ondervoorzitter van de Vlaamse JournalistenVereniging). Zie ook http://www.logocom.be/moto/panam/080501 ... ichtkrant/.
1. Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
2. Als u het niet doet, doe ik het wel.
3. Ja, ook ik ben een kuddedier.
4. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit van mijn leven dus.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Dat was wel duidelijk van in het begin dat de meter en de zichtbare snelheid niet overeenstemden ;)
VAN BELLE Jean Marc
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 feb 2009, 22:32
Locatie: Bellegem

Bericht door VAN BELLE Jean Marc »

Inazuma schreef:Dat was wel duidelijk van in het begin dat de meter en de zichtbare snelheid niet overeenstemden ;)
Blijkbaar zijn het hier ervaren mensen, want ik kreeg bergen kritiek de eerste keer over mij heen dat het onverantwoord was zo snel te gaan in die bocht met de moto om dat te filmen... Ik ben echt blij dat het duidelijk is dat het 'fake' is en 'gefoefel met elektronica'. Thx!

Net door mijn theorie geraakt in C-rijbewijs. Nu nog medisch attest halen, definitief inschrijven bij Rijschool en naar een klant gaan om te vragen of hij mij ook extra les wil geven in C (mijn CE is voor een eindklant met een 44-tonner, maar ik moet in stapjes gaan). Examen was toch heel anders dan ik dacht hier met de site te zien, maar de logica van de oude CD die ik van die rijschool meekreeg, sloot perfect aan. Ik ga apart aanduiden waar ik mijn 5 punten verloor op het examen, zoals gevraagd. Toch ook bedankt, de site gaf mij een andere vorm van zelfcontrole naar de examens toe en hier was ik tenminste zeker van de laatste wetswijzigingen (niet neerhalen van camions, pardon inhalen met camions in regenweer bijv. stond nog niet op de CD). Dus toch bedankt voor deze site. De 2,5 EUR extra was zeker wat extra spanning waard, hoewel ik de theorie dan liever leerde uit de CD van www.weeswegwijs.be dan vlotter was in het gestructureerd studeren. Ben trouwens eigenlijk niet tevreden met mijn 45/50, dat betekent ergens dat ik toch een groter gevaar op de baan ben, dan ik dacht (zelfoverschatting), of niet genoeg studeerde (als zelfstandige en papa van drie kindjes aan de rand van de armoede door exuberant onderhoudsgeld, is dat nochtans wel mogelijk omdat ik over meer tijd beschik door o.a. het feit dat ik geen televisie meer heb om op kosten te besparen). Gelukkig heb ik een aantal klanten zeer goed boekhoudkundig advies gegeven als boekhouder-fiscalist en probeer ik dat nog steeds en kan ik me op die weg verder vervolmaking in al wat mijn hartje begeert (o.a. kinderdroom broembroembroem om 1 X met uitzonderlijk transport naar bijv. Spanje te rijden, vandaar mijn drang naar CE en intussen heb ik al een nieuwe kinderdroom om ook eens met een autobus mensen zo ver te -ont-voeren).

TOT (Terug On Topic): Aan wettelijke snelheid en zonder gefoefel met de kilometerteller natuurlijk...
1. Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
2. Als u het niet doet, doe ik het wel.
3. Ja, ook ik ben een kuddedier.
4. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit van mijn leven dus.
Plaats reactie