Taalproblemen

Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Taalproblemen

Bericht door Jozef »

Een Belgische autobestuurder wordt in Engeland aangesproken door een politieagent omdat hij aan de rechter kant rijdt in plaats van aan de linker kant.

De politieagent probeert hem uit te leggen dat de rechter kant de verkeerde kant is, en zegt: "The right side is the wrong side."

Waarop de Belgische autobestuurder tegen zijn vrouw zegt: "Wat zegt die nu? De juiste kant is de verkeerde kant? Die vent is zat, zeker?"

De politieagent merkt dat de Belgische bestuurder blijkbaar moeite heeft met te verstaan wat hij gezegd heeft, en wil nu uitleggen dat de linker kant de juiste kant is. Daarom zegt hij: "The left side is the right side."

De Belgische bestuurder keert zich weer naar zijn vrouw, en zegt: "Wat zegt die nu? De linker kant is de rechter kant? Ja, die heeft echt wel een glas teveel op!"
Xandra
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 apr 2008, 10:12
Locatie: Aalst

Re: Taalproblemen

Bericht door Xandra »

:D :lol: :D

Ik wou ook nog een complimentje maken voor deze site - Nederlands is mijn moedertaal niet en ik heb alle termen die te maken hebben met het verkeer hieruit (van deze site dus) "geleerd". "Geleerd" heb ik tussen de haakjes geplaast omdat alles is zodanig duidelijk hier dat ik meteen alles kon begrepen. En slaagde voor mijn theorie in eerste keer - 49/50.

En wijs zeker - ik ga deze site aan al mijn kennissen aanraden ;-)!
Plaats reactie