spreuk!

os2lover
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 mei 2005, 00:00
Locatie: Zulte

spreuk!

Bericht door os2lover »

Nie echt een grap, meer een spreuk die ik graag in gedachte hou :

"Rij voorzichtig! Vergeet niet dat de auto niet de enige is die teruggeroepen kan worden door de fabrikant. "
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Beste Olivier,

Daar zit veel waarheid in. Het verschil met een auto is wel dat, als een weggebruiker of één van zijn passagiers teruggeroepen worden door de fabrikant, ze niet terugkeren in het verkeer, met zeer veel leed tot gevolg voor de dierbaren die achter blijven.

Het kan ook dat een verkeersslachtoffer het overleeft, maar er van de kwaliteit van zijn leven niet veel meer overblijft, wat eveneens zeer belastend is voor zijn nabestaanden.

Ik denk hierbij aan een collega van mijn echtgenote, die op het trottoir aangereden werd door een fietser, ongelukkig ten val kwam, nu al twee jaar in coma is, en nooit meer goed zal komen.

Kort geleden deed een kennis van mij zijn beklag over zijn dochter. Ze had hem om 3 uur 's nachts opgebeld met het verzoek om haar te komen depanneren met startkabels, omdat ze de lichten van haar auto laten branden had, en de batterij zo goed als leeg was. Hij was toen heel kwaad geworden op zijn dochter.

Welnu, ik heb hem gezegd dat ik wilde dat ik nu nog om 3 uur 's nachts kon uitrukken met startkabels om mijn dochter te depanneren. Want dan zou ze ten minste nog leven. Eva, mijn dochter en de zus van Olivier, is op 25-jarige leeftijd na anderhalf jaar intensief lijden overleden op 26 februari 2002. Het was een ontzettend lief meisje op haar sterfbed vroeg ze me nog hoe het met mij ging, en of ik kon begrijpen dat zij zo een leven niet meer aankon. Nooit komen Olivier en ik dat nog te boven, dat is onmogelijk.
Plaats reactie