Ideale plaats voor praktijkoefening

digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Als het in België was, waren er ongetwijfeld meer dan 100 accidenten gebeurd.

Die gasten kunnen eigenlijk wel goed rijden.
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Ideale plaats voor praktijkoefening

Bericht door GRO »

IDEALE PLAATS VOOR PRAKTIJKEXAMEN
goelekel

straffe kost!

Bericht door goelekel »

OK dit is dus de plek om je praktijk voor te bereiden. Als ge daarna niet slaagt in Deurne weet ik het ook niet meer hoor. Daar zou ik in elk geval niet graag begonnen zijn met mijn eerste lessen om te leren gas geven en remmen, ik had er al twintig gehad denk ik.
Eigenlijk sta ik versteld, moet dringend gaan oefenen!
groetjes,
Goedele
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

digital schreef: Die gasten kunnen eigenlijk wel goed rijden.
Inderdaad, erg defensief. Er lijkt daar maar één regel te gelden, die dan wel door iedereen nageleefd wordt: zorg dat je nergens tegenaan rijdt, wat de ander ook doet of laat.
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ik ben zelf verschillende keren in Manilla geweest. Daar is op sommige plaatsen het verkeer ook een chaos. Daarenboven lijkt het soms dat wegmarkeringen en verkeerlichten enkel een versiersel van de straat zijn, waar de bestuurders geen rekening mee houden.

Maar hoe vreemd ook, ongevallen zie je daar niet.

Ik denk dat het komt omdat op die plaatsen, net zoals in het filmpje van Saigon elke bestuurder langs alle kanten uit zijn doppen kijkt.

In België rekenen wij er te fel op dat de andere weggebruikers ook de wegcode kennen en ze naleven, voorrang verlenen, stoppen als het nodig is enz. En als de andere dat even onoplettend is, is het boem.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Goede analyse Eugeen. Inderdaad, er gebeuren geen ongelukken juist omdat het daar gevaarlijk is (paradox) en de mensen daardoor alert zijn.
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

In Leuven speelt men ook met het idee om in een bepaald gebied de verkeerslichten weg te doen en het verkeer kris kras door elkaar te laten verlopen
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Ik denk dat jullie niet buitenkomen.

Ik ben al veel op verscheideneplaatsten geweest in het buiteland , marocco , india , brazilie waar het er zo aan toe gaat. Mensen geven daar echt niet om een accident , maar zijn ook al van kinds af aan gewoon met het verkeerd. accidenten gebeuren daar even vaak als hier hoor, mss zelfs meer. Ik heb daar ook al tss gereden en dat is verstand op 0 zetten en maken dat je nergens tegen zit gewoon oppassen dus...

Ach Tis altijd beter op een ander :p
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

In Tunesië was het niet zo erg maar wel vergelijkbaar.
In dit filmpje had ik toch de indruk dat de verkeerstroom telkens maar uit 2 van de 4 richtingen kwam en pas dan de 3 andere mogelijke richtingen uitgaat.
Na, dacht ik, een fluitsignaal te horen veranderd de instroom van richting.
Plaats reactie