fietspad

Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

fietspad

Bericht door Stefan Peeters »

Afbeelding
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: fietspad

Bericht door Jozef »

Dit fietspad:

- mag niet gevolgd worden door fietsen.
- mag gevolgd worden door drie- en vierwielers zonder motor waarvan de breedte, lading inbegrepen, minder is dan 1 meter.
- mag niet gevolgd worden door bromfietsen klasse A.
- mag gevolgd worden door bromfietsen klasse B als de snelheid beperkt is tot 50 km/h of minder.
- moet gevolgd worden door bromfietsen klasse B als de maximum toegestane snelheid meer is dan 50 km/h.

Simpel toch, die wegcode... :D
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: fietspad

Bericht door Stefan Peeters »

Jozef schreef:Dit fietspad:
- mag niet gevolgd worden door fietsen.
- mag dus ook niet gevolgd worden door gebruikers van voortbewegingstoestellen, tenzij ze niet sneller dan stapvoets rijden...

Artikel 7bis:
De gebruikers van voortbewegingstoestellen volgen de regels van toepassing voor de voetgangers wanneer zij niet sneller dan stapvoets rijden en de regels van toepassing voor de fietsers wanneer zij sneller dan stapvoets rijden.

42.2.2. Zijn er geen begaanbare trottoirs of bermen, dan mogen de voetgangers de andere gedeelten van de openbare weg volgen.
Wanneer de voetgangers het fietspad volgen, moeten zij voorrang verlenen aan de fietsers en bromfietsers.

Het wordt lastig nu :roll:
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: fietspad

Bericht door Inazuma »

Artikel 5: Bindende kracht van de verkeerstekens
De weggebruikers moeten de verkeerslichten, verkeersborden en wegmarkeringen in acht nemen wanneer deze regelmatig zijn naar de vorm, voldoende zichtbaar zijn en overeenkomstig de voorschriften van dit reglement zijn aangebracht.


Dergelijke combinatie is nergens in de wegcode voorzien.

En het MB over de plaatsingsvoorwaarden verbiedt ze inArtikel 10 nadrukkelijk :

Geen enkel bijkomend opschrift mag de betekenis van de gebodsborden beperken.
Tenzij dit zo voorzien is in de wegcode of in het MB, wat hier uiteraard niet het geval is.


Wegbeheerder of parket op de hoogte brengen, als je de foto en de plaats doorgeeft doe ik het desnoods wel.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: fietspad

Bericht door Stefan Peeters »

Inazuma schreef:Wegbeheerder of parket op de hoogte brengen, als je de foto en de plaats doorgeeft doe ik het desnoods wel.
De wegbeheerder werd al op de hoogte gebracht...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: fietspad

Bericht door bert.covens »

Eigenlijk zou je die foto onder de rubriek "tijd om te lachen" kunnen onderbrengen. Of los van het forum, onder varia "jokes" :wink:
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie