SMS'EN TERWIJL JE RIJDT

soundtuner

Re: SMS'EN TERWIJL JE RIJDT

Bericht door soundtuner » 28 mei 2012, 23:08

Benny Stinkens schreef:Simpel wel, juist niet :roll:

Ook in een file mag je geen gsm gebruiken :!:
Officieel niet ,maar vermoed niet dat je er een boete voor kan krijgen als het een stilstaande file is om te zien wie er gebeld heeft of een sms te lezen ,tenzij je naast een combi staat met een verveelde agent erin :mrgreen:
qwa veiligheid hoef je je op die momenten niet druk te maken wnr je ingeboxed staat met stilstaande auto's :lol:

Maar goed wet is regel en regel is geen gsm gebruik onderweg

bert.covens

Bericht door bert.covens » 28 mei 2012, 23:24

soundtuner schreef:Officieel niet ,maar vermoed niet dat je er een boete voor kan krijgen als het een stilstaande file is om te zien wie er gebeld heeft of een sms te lezen ,tenzij je naast een combi staat met een verveelde agent erin
We hebben hier bijvoorbeeld al meer dan eens de vraag gekregen of een boete voor GSM gebruik tijdens de roodfase van een verkeerslicht, wel terecht was.
soundtuner schreef: Maar goed wet is regel en regel is geen gsm gebruik onderweg
Voilà.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken

Wouter
Medewerker

Bericht door Wouter » 28 mei 2012, 23:34

En over het nut van die regel (zo streng toe te passen) kan je dan weer uren lang discussiëren...

Van de ene kant kan je zeggen: simpel, gewoon GEEN gsm, geen poespas errond. Anders wordt het waarschijnlijk ondoenbaar.
Ook gewoon het principe: als je zelfs in de file geen GSM mag gebruiken, dan is de kans groter dat het bij de maatschappij doordringt dat SMS'en tijdens het "echte" rijden not done is.

Van de andere kant kan je dan weer zeggen: als je dat verbod tot in het belachelijke zo streng gaat toepassen, dan verliest het nut van het verbod veel geloofwaardigheid, wat als gevolg heeft dat minder mensen het verbod gaan naleven.
Want geef nu toe, in het midden van een file is het gsmverbod niet nuttig (achteraan een file of voor een rood licht is nog iets anders, want daar moet je het verkeer rondom je nog wel goed in de gaten houden, en bijvoorbeeld eventueel kunnen maken dat je uit de weg bent als er een vrachtwagen op je af komt die niet gestopt gaat geraken). Gewoon voor het rood zal ik dus ook niet snel mijn gsm nemen. Maar in een file die potdicht staat omdat de weg versperd is door een ongeval bijvoorbeeld. Zo'n file waar de mensen beginnen uit te stappen omdat het toch al een half uur niet meer vooruit rijdt. Daar pak ik toch vrolijk mijn GSM hoor...

Maar als ze mij er toch voor beboeten zal ik wel niet gaan jammeren, want uiteindelijk is het verbod er wel, en is het eigen schuld dikke bult.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)

bert.covens

Bericht door bert.covens » 19 okt 2014, 17:42

En voor wie nog niet overtuigd moest zijn, >>> dit filmpje is niet in scène gezet. Blijf vooral kijken tot op het einde, dan wordt de chaos pas écht duidelijk ......
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken

Plaats reactie