Nog een dringende vraag!

Graag uw mening over deze website.
Jasmien

Nog een dringende vraag!

Bericht door Jasmien »

Bij proefexamen B reeks K vraag 20

De vrachtauto rijdt 80 km/uur.
Mag de bestuurder van de personenauto hem inhalen?

A/ Neen.
B/ Ja.

Het antwoord is ja, ik denk nee

Er staat een verkeersbord dat aangeeft dat je maar max 80km/uur mag rijden, de vrachtauto rijdt al 80km/uur, dus als de personenauto hem inhaalt, rijdt hij zoiezo meer dan 80km/uur en is hij dus toch in fout?
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Heb je de foto goed bekeken? Allicht is de snelheidsbeperking van 80 km/u niet van toepassing op personenwagens. (Onderbord bij de 80 km/u vermoed ik, ik heb de foto hier niet)
Gast

Bericht door Gast »

Rafael schreef:Heb je de foto goed bekeken? Allicht is de snelheidsbeperking van 80 km/u niet van toepassing op personenwagens. (Onderbord bij de 80 km/u vermoed ik, ik heb de foto hier niet)
het verkeersbord staat bovenaan, en daaronder staat nog een bord waarbij vrachtauto's niet mogen inhalen.. dus volgens mij telt die 80km/uur wel voor alle bestuurders
Jasmien

Bericht door Jasmien »

Iemand die weet waarom je die mag inhalen?
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Bericht door Wouter »

kan je de foto hier niet plaatsen?

(klik rechts op de foto, klik op afbeeldingslocatie kopiëren, en dan klik je als je hier je post maakt op de knop "Img*" (onder de onderwerpsbalk, tweede van rechts) en dan plak je daarachter de link die je net gekopiëerd hebt)
Jasmien

Bericht door Jasmien »

Mijn mama heeft het net uitgelegd hoe het komt :p tis dus in orde, toch bedankt!
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Onder de snelheidsbeperking van 80 km/u staat een onderbord dat de beperking oplegt aan alle voertuigen met een mtm van meer dan 3.5 ton.

Een personenwagen valt daar niet onder.

Op de getoonde weg (2x1 rijstrook) mag de personenwagen 90 km/u rijden. Hij mag de vrachtwagen dus inhalen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie