Bijna mijn theorieexamen!

Graag uw mening over deze website.
summergame
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2009, 11:18
Locatie: Brugge

Bijna mijn theorieexamen!

Bericht door summergame »

Hallo iedereen,

Mijn naam is Lucie en ik ben 20 jaar. Aangezien ik nog niet kan rijden met de auto ben ik volledig afhankelijk van mijn moeder of het openbaar vervoer als ik ergens heen moet. Natuurlijk doe ik korte afstanden met de fiets of te voet.
Ik leer nu al bijna 4 maand op jullie site en soms uit het boek maar ik heb het gevoel dat sommiige delen van de theorie er echt niet ingeraken.. zelfs al leer ik dezelfde theorie aan een stuk door... Woensdag heb ik mijn exaùmen op school en ik wil er echt wel door zijn! Op sommige delen haal ik geen enkele fout en andere gaan er echt niet in..
Kunnen jullie mij tips geven?

groetjes
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Bijna mijn theorieexamen!

Bericht door Inazuma »

summergame schreef: Ik leer nu al bijna 4 maand op jullie site en soms uit het boek maar ik heb het gevoel dat sommiige delen van de theorie er echt niet ingeraken..
Welke delen "geraken er niet in" :?:

Heb je al eens een proefexamen geprobeerd - en zo ja, hoeveel scoor je dan :?:
zelfs al leer ik dezelfde theorie aan een stuk door...
Geef het ook wat tijd om te "bezinken".
Altijd hetzelfde stukje theorie leren, dat is echt niet leuk - en dan leer je er ook weinig of niets mee.

Zorg voor wat afwisseling in de nogal droge, saaie stof.

Probeer anders eens met de theorie er niet absoluut te willen "inproppen", want dat werkt niet, maar met de theorie rustig te leZen, en voor jezelf uit te maken of wat je dan gelezen hebt, ook begrijpt.
Er zit uiteindelijk wel enige logica in.
Maak dan de oefeningen bij een hoofdstuk, en kijk naar de oplossingen als je fouten hebt, om te zien waarom het verkeerd is.


Woensdag is geen belangrijke dag.
Dat examen ... kan je uiteindelijk zo vaak gaan afleggen als je wil, van hoeveel examens kan je dat zeggen :?:
Zet jezelf dan ook niet onder onnodig veel druk.
summergame
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2009, 11:18
Locatie: Brugge

Bericht door summergame »

Ik haal 39/50 op een proefexamen dus das ver beneden het niveau :-(
Met volgende hoofdstukken heb ik de meeste problemen:

-lichten&Claxon
-lading

De theorie kom peries allemaal op mij afgevlogen als ik probeer te leren vanop de site en in het boek..
Sommige dagen lukt het me beter dan andere..
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Bericht door BuBbA »

Gewoon rustig blijven en herhalen.

Probeer niet om alles knal vanbuiten te leren maar begin gewoon met die "moeilijke" hoofdstukken nog eens goed te lezen. Laat dat dan allemaal eens bezinken, ga iets leuk doen en herhaal dat dan tot het erin zit.
Gast

Bericht door Gast »

summergame schreef:Ik haal 39/50 op een proefexamen dus das ver beneden het niveau :-(
Met volgende hoofdstukken heb ik de meeste problemen:

-lichten&Claxon
-lading

De theorie kom peries allemaal op mij afgevlogen als ik probeer te leren vanop de site en in het boek..
Sommige dagen lukt het me beter dan andere..
Ik lees dit nu pas, ben nu 2 daagjes aan het leren, alles zit er al ingepropt behalve die 2 hoofdstukken! :P
Overmorgen men theorie exaam.. achja, morgen maar eens goed herhalen en proberen die 2 overige er ook nog in te pompen.

Alvast bedankt voor deze handige site, heb 'm van men broer en ben echt content, had niet gedacht dat het leren zo gemakkelijk zou gaan! :D
Plaats reactie