contradictie

Graag uw mening over deze website.
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

contradictie

Bericht door Wouter »

Theorie B => De openbare weg => Plaatsen waar openbare wegen samenkomen => De overweg => 3.e
Links inhalen is verboden op overwegen waar geen slagbomen zijn of geen maanwit licht knippert.
Dus: zijn er wel slagbomen of lichten, dan mag je wel links inhalen.
Als je in de negatieve zin een of hebt, dan moet er in de postieve zin "en" staan (of omgekeerd...)

Nu wordt er in de eerste zin gezegd, dat als 1 van de twee ontbreekt links inhalen verboden is.
In de tweede zin wordt er dan echter weer gezegd dat 1 van de 2 genoeg is om wél te mogen inhalen...

Voorbeeld: in Olen is er een overweg met lichten, zonder slagbomen...
Zin 1: Links in halen is verboden op overwegen waar geen slagbomen zijn. (omdat er maar 'of' staat mag de rest van de zin weggelaten worden, 1 voorwaarde is genoeg)
Zin 2: Zijn er wel lichten, dan mag je wel links inhalen.

Welk van de twee is het nu eigenlijk?

En hoe zit het met overwegen waar wel lichten staan, maar geen wit knipperlicht? Dus enkel twee rode als er een trein gaat aankomen...
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

17.2. Het links inhalen van een gespan, van een tweewielig motorvoertuig of van een voertuig met meer dan twee wielen is verboden:
1° op een overweg gesignaleerd door het verkeersbord A45 of A47, behalve indien het een overweg is met slagbomen of indien het verkeer er door verkeerslichten wordt geregeld;



Indien er dus ofwel slagbomen ofwel verkeerslichten aanwezig zijn, mag je wel inhalen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Bericht door Wouter »

Dan moet op de site de of in
Links inhalen is verboden op overwegen waar geen slagbomen zijn of geen maanwit licht knippert.
vervangen worden door "en"
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Klopt. We zullen het bekijken.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie