Vraag 251

Graag uw mening over deze website.
robin

Vraag 251

Bericht door robin »

Kan iemand me helpen bij vraag 251, mijn boek spreekt de site tegen.
ER staat een verbodsbord met een rode stroop door met een zwarte pijl naar rechts, daar onder een blauw bord met "+2.5 T" op.
Volgens de site mag ik niet naar rechts met een personen auto, maar dit heeft toch enkel betrekking tot de wagens meer dan 2,5 t ???
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Eerst een vraagje: in welk boek ben je aan het studeren?
En een tip: hou je bij de studeermethode die we op de site aanraden, die geeft het meeste kans op succes...

En dan een antwoord op je vraag:
Het bord C31 betekent:
Verbod aan het volgend kruispunt af te slaan in de richting door de pijl aangegeven.

De wegcode zegt echter ook:
65.2. De betekenis van een verkeersbord kan worden aangevuld, nader bepaald of beperkt door een wit opschrift of symbool op een rechthoekig onderbord met blauwe achtergrond dat onder het teken bevestigd is.

In dit geval mag dus op het volgende kruispunt niet rechtsaf gereden worden met een voertuig met een massa in beladen toestand van meer dan 2.5 ton.

Een personenwagen zit daar gewoonlijk nog onder en dus mag je rechtsaf rijden.

Afbeelding
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Bericht door Wouter »

het enige juiste antwoord is op deze vraag: kan je niet weten met deze gegevens...

ik bedoel, je zegt het zelf: een personenauto zit er GEWOONLIJK onder...

nergens, maar dan ook nergens staat geschreven dat een personenauto hier sowiso nog in mag draaien...
Slechte vraag zou ik zeggen...
robin

Bericht door robin »

bedankt voor je antwoord,

het is dus zoals ik dacht, en de site geeft dus het verkeerde antwoord.. ?

Ik leer in het boek Wees Wegwijs
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ik zal dat onderbord veranderen in +3,5
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Verwijderd.
Laatst gewijzigd door bibi585 op 19 okt 2009, 04:48, 1 keer totaal gewijzigd.
qbertq
Berichten: 129
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:33
Locatie: Antwerpen

Bericht door qbertq »

En wat als je met een Hummer rijd ?
Griaß Euch die Madeln, Servas die Buam!
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Een kleine Hummer komt niet aan een mtm van 3.5 ton.

Een grote Hummer wel, maar daarvoor moet je dan ook beschikken over (minstens) een rijbewijs C1.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

xantingo schreef:Een kleine Hummer komt niet aan een mtm van 3.5 ton.

Een grote Hummer wel, maar daarvoor moet je dan ook beschikken over (minstens) een rijbewijs C1.
Toch mee uitkijken.

De "kleine" Hummer H2 kan blijkbaar naargelang de manier van invoer en goedkeuring officiëel wel een MTM boven de 3,5 ton hebben, en dat betekent dus een rijbewijs C ...


Een Hummer H2 volgens US specs heeft immers een MTM (Gross Vehicle Weight Rating) van 8600 lbs, ofwel 3900 kg en een "curbside weight" (rijklaar gewicht) van 3000 kg ...
Als die hier ingevoerd wordt met behoud van de MTM is het bingo.

Dat verklaart dus de weging (3060 kg) door een veroordeelde Lichterveldenaar ...
Die kijkt naar het effectieve gewicht, maar voor het rijbewijs moet je natuurlijk naar de MTM kijken.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... =GB725DLBJ


Voor de "kleinste" HUmmer, de H3 is dat geen probleem, die is "maar" 3 ton MTM / GVRW zelfs in US spec.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Ik bedoelde met de "kleine" Hummer dan ook de H3, en met de grote Hummer de H1 :wink:
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Bericht door Gast »

Dank U
Gast

Bericht door Gast »

Deze vraag wordt trouwens op deze site verschillend opgelost bij een proefexamen ad randum en bij de reeksen. Bij het ad randum is inderdaad A het juiste antwoord en bij de reeksen wordt B als het correcte antwoord genomen.

David (net examen gaan afleggen en 50/50 dus voor de rest wel een zeer goede site)
Plaats reactie