GRAAG ADVIES !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Graag uw mening over deze website.
GRO
Administrator
Berichten: 12745
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

GRAAG ADVIES !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door GRO »

Wij krijgen voorstellen binnen om de look van de site te wijzigen.

Hieronder eerst een afbeelding van de huidige look.
Daaronder een afbeelding van het voorstel.

In de HUIDIGE look verschijnen nieuwe pagina's over de volledige witte breedte van het beeld.
In het VOORSTEL verschijnen pagina's naast de linker navigatiebalk.

Vertel me even wat jullie verkiezen en waarom.
Dank bij voorbaat.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door GRO op 30 nov 2008, 13:47, 3 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

Niet veranderen. Ik vind dat voorstel veel te koel
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Ik vind het een beetje absurd om de huidige indeling te veranderen:
- de linkerbalk werd nog niet zo lang geleden verwijderd om een groter overzicht per pagina te krijgen
- de bovenste balk lijkt me in het nieuwe voorstel te groot te opzichte van de rest: bij de huidige site is het tekstveld groter en dus duidelijker
- de huidige kleuruitvoering is rustgevender voor wie langere tijd op het scherm van zijn pc zit te studeren

Kortom: voor mij liefst houden zoals het is.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

De site zoals ze nu is, is niet meteen de meest modern ogende en al zeker geen flashy site - maar dat is wat mij betreft eigenlijk ook niet nodig.


De voorgestelde lay-out oogt wel moderner, maar ik vind ze ook sterieler.

Waar de kleuren nu wat te fel afsteken en er wat teveel verschillende kleuren inzitten, vind ik ze in het nieuwe ontwerp nogal flets, en de grijze gestyleerde ikoontjes dragen daar natuurlijk nog aan bij.

Het gewone lettertype voor de teksten is in het voorstel te dun en wordt wat uitgewassen door de lichte achtergrond.
Op een site waar wel wat leeswerk aan te pas komt is dat vermoeiend.
Maar dat is natuurlijk snel opgelost.

De tekst-in-een-wolkje linksboven deed me ook meteen denken aan een andere site.


Ik heb eerlijk gezegd niet meteen een "wow-effect" gekregen van het nieuwe ontwerp.


Op termijn zal de look van gratisrijbewijsonline.be natuurlijk wel eens een keertje moeten aangepast en geactualiseerd worden :wink:
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

verwijderd.
Laatst gewijzigd door bibi585 op 16 okt 2009, 02:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Fritske

Bericht door Fritske »

Als ge de theorie in datzelfde klein lettertype gaat zetten, dan denk ik dat er niet veel via uwe site gaan leren :roll:
ik

niet veranderen (:

Bericht door ik »

ik zou het niet veranderen. Zoals het nu is vind ik het echt wel goed !
Oké, het is niet laatste nieuwe layout of up to date. Maar ik vind dat het op deze manier goed leerbaar is !
zeker op vlak van lettertype, grote, kleuren , etc ...

Maarja is mijn mening hé :wink:
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Laat het maar rap zijn zoals het is zou ik zeggen.
Want anders gaan we commentaren krijgen dat we de site nooit op 90 graden hadden mogen wassen. :mrgreen:

@ Eugeen,

Je kunt deze oproep beter plaatsen bij de topic "over de site en zijn bezoekers" i.p.v. ik heb mijn examen gedaan. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Bericht door de rijprof »

Ik vind het nieuwe voorstel hedendaagser, maar wel wat zakelijk saai, wat niet echt aansluit bij de doelgroep van jongeren.
Het lettertype voor doorlopende tekst zou ik iets groter maken en de icoontjes meer (Fortis)kleurig. Hoe ziet een hoofdstuk-pagina er uit?
Een beetje meer TMF-gehalte zou, zonder te overdrijven, wel mogen.

Maar al bij al is de huidige versie heel functioneel en overzichtelijk.
Moet er wel iets veranderd worden? Is de verpakking belangrijker dan de inhoud? Never change a winning horse (too much).
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
qbertq
Berichten: 129
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:33
Locatie: Antwerpen

Bericht door qbertq »

De huidige look vind ik prima
Griaß Euch die Madeln, Servas die Buam!
Beemer036, johan

Bericht door Beemer036, johan »

Huidige is goed, maar niet zo modern als de nieuwe versie.
Daarom de nieuwe versie voor mij ;)
FM
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 sep 2007, 12:28

Bericht door FM »

De huidige versie is overzichtelijk en functioneel terwijl de "look" misschien wel een kleine opfrissing kan gebruiken, maar dat is niet essentieel!

De voorgestelde nieuwe versie heeft wel een meer moderne look maar het geheel is nogal flets, komt te zakelijk over en het gebruikte lettertype bevordert de leesbaarheid niet.

Liever houden zoals het is! Het is tenslotte een educatieve en geen commerciële site. De aantrekkingskracht voor de doelgroep is niet het uitzicht maar de inhoud.
Beemer036, johan

Bericht door Beemer036, johan »

Vind nieuwe versie toch mooier dan, straalt meer design uit.
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

Het voorgestelde design zie ik persoonlijk wel zitten.
Het oogt modern en kalm, persoonlijk hou ik wel van sites zoals het voorstel, zonder te veel optische opmaak. Lekker eenvoudig en to the point.

Aan de andere kant, het lettertype zou ik iets groter zetten, misschien ook in een donkerder kleurtje voor meer contrast. De banner bovenaan zou ik iets kleiner maken (dan vooral het witte stuk waar Fortis enzo staat), het navigatiemenu links vind ik wel goed.

Het huidige komt soms te flashy over door de kleuren imo. Het voorgestelde ontwerp kan misschien wel iets te zakelijk en saai overkomen voor jongeren denk ik, maar het oogt wel fris en duidelijk. Kleurcombinaties kunnen altijd iets levendiger gemaakt worden (kuler.adobe.com voor inspiratie :wink:)

Moest er uiteindelijk toch naar een nieuw design (dit voorgestelde of een ander) overgestapt worden zou het mijns inziens een goed idee zijn om in het forum dezelfde kleurencombinaties te gebruiken in plaats van de standaard phpBB stijl. De stijl Getaway vind ik persoonlijk mooi, stijlvol en kalm, zonder te druk over te komen: http://www.phpbb.com/styles/demo/2.0/?style=635
Eddy.V

Bericht door Eddy.V »

Dat nieuw voorbeeld is goed voor een boek. Ik vind de site goed zoals nu.
Plaats reactie