Tips ivm parkeren

Graag uw mening over deze website.
JeroenW-

Tips ivm parkeren

Bericht door JeroenW- »

Op de site staat vermeld : sleutel moet je niet meenemen na het parkeren, eveens moet je de wagen niet afsluiten omdat de instructeur of begeleider in de wagen blijft zitten.

Dit is FOUT, ik heb zelf mijn rij-examen gedaan en de eerste keer nam ik mijn sleutel mee en sloot ik de wagen af : hierover kreeg ik geen opmerkingen. Voordat ik de tweede maal mijn examen aflegde (na gebuisd te zijn de eerste keer), bezocht ik deze site en las ik de zaken hierboven vermeld en paste ik deze toe op mijn examen : ik nam de sleutel niet mee en sloot de wagen niet af, op het papier dat ik ontving na mijn exaam stond er duidelijk vermeld dat ik deze dingen wel moest doen, en dus kreeg ik hiervoor een VOORBEHOUD. Graag zo ik dit aangepast zien aan de website want het is toch de bedoeling dat dit dient ter vergemakkelijking...

Met vriendelijke groeten
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

hier hanteer je beter de regel: sluiten en sleutel meepakken, tenzij de examinator duidelijk zegt dat het niet hoeft.
Bij mij zei hij dat het niet nodig was om af te sluiten dus dan deed ik dat ook niet.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Op de site staat vermeld : sleutel moet je niet meenemen na het parkeren, eveens moet je de wagen niet afsluiten omdat de instructeur of begeleider in de wagen blijft zitten.
En waar zou dat op de site staan??????
Hoe kun je nu de deur sluiten als je de sleutel niet meeneemt.???


Site Gratis Rijbewijs Online:
NA HET UITSTAPPEN het voertuig sluiten, ofwel via de centrale vergrendeling, ofwel elke deur apart.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Na dit topic even in het Praktijkboek gekeken, staat een foutje in denk ik Eugeen. Ik citeer:
Voor je de motor stillegt moet je:
. vensters sluiten en schuifdak sluiten (als dit elektrisch werkt);
. de sleutel uit het contact halen;
Hoe haal je je sleutel uit het contact voor je de motor stillegt? :lol:
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Bedoeling is voor je de motor stillegt eerst controleren of de vensters gesloten zijn en dan pas stilleggen.

Zal het in de volgende versie wat beter verwoorden. :lol:
Plaats reactie