Opfris beurt

Graag uw mening over deze website.
qbertq
Berichten: 129
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:33
Locatie: Antwerpen

Opfris beurt

Bericht door qbertq »

Mensen mag ik jullie feliciteren met de mooie en leerrijke site.
Ik ben mijn jongste zoon aan het opleiden voor zijn praktijk B en zocht wat informatie, dan ben ik hier terecht gekomen en via een code het handboek verkregen het ziet er prima uit.
Nu rij ik al van 1979 rond en had vorig jaar voor de eerste keer een kras in de autolak maar vandaag heb weer wat bijgeleerd.
In je boek vermeld je dat diegene die al 25 jaar rond tuffen het wel allemaal weten en kennen vergeet het maar (zone 30, richting aanwijzen bij het verlaten van een rotonde, hoffelijk ritsen).
Ik heb het geluk gehad om nog een rijbewijs C te behalen 10 jaar geleden en dat was een goede opfris beurt broodnodig voor elke bestuurder.
De generatie voor mij (met 5 letter - cijfer combinatie op de plaat) moeten ook eens eerlijk zijn en eens wat bijleren de tijd dat ze voor 100Bfr en een pasfoto een rijbewijs hebben verkregen is ook al lang geleden en een klever 40 jaar Touring helpt ook niet bij de rijstijl.

mvg Q
Griaß Euch die Madeln, Servas die Buam!
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Dank voor deze mail.

Er wordt soms wel eens gezegd dat bestuurders die al langer een rijbewijs hebben, verplicht zouden moeten worden om opnieuw examen af te leggen.
Naar mijn mening is dat niet nodig. De kost die mensen een hoop extra examengeld (15 theorie, 36 parktijk).

Maar die bestuurders zouden wel uit hun eigen de discipline moeten kunnen opbrengen om, volgens hun eigen ritme, op de site de theorie eens te herlezen.
Zo zullen ze ontdekken dat in de loop der jaren heel wat regels gewijzigd zijn. Het is dus in hun eigen belang en in dat van de andere bestuurders.
Plaats reactie