afbeelding plaatsen

Graag uw mening over deze website.
MatthiasButtiens
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jan 2008, 14:32
Locatie: Wespelaar (Haacht)

afbeelding plaatsen

Bericht door MatthiasButtiens »

Is het mogelijk om uit je eigen documenten een afbeelding toe te voegen op het forum? Of die 'plannetjes' met die auto's, hoe doe je dat? Kan ik dat ook?
Rafael
Administrator
Berichten: 2640
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Afbeeldingen kan je op een site plaatsen, en daar dan de locatie van kopiëren op het forum.

Voorbeeld:
http://imageshack.us
Daar kan je je afbeelding uploaden, en krijg je een code terug met [img] in. Die code kan je dan op het forum plaatsen, en dan kunnen wij je afbeelding zien.

De plannetjes met de auto's zijn gemaakt met speciale software die Eugeen heeft.
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: afbeelding plaatsen

Bericht door Inazuma »

MatthiasButtiens schreef:Is het mogelijk om uit je eigen documenten een afbeelding toe te voegen op het forum?
Als die afbeelding voor iedereen bereikbaar is (ttz, ergens op het internet staat of langs daar bereikbaar is)

Die afbeelding heeft dan een URL - een "internetadres" zeg maar - zoals bvb :

//images.weserv.nl/?url=users.telenet.be/wegcode.be/wegcode/cone.png


Als je die URL selecteert - en precies alleen die URL, geen spaties "meepakken" - en dan boven het intikvenster op het knopje "Img" drukt , dan komt er deze tekst te staan :
(zonder [ code ] [ /code ] - want anders zag je al meteen een plaatje staan)

Code: Selecteer alles

[img]//images.weserv.nl/?url=users.telenet.be/wegcode.be/wegcode/cone.png[/img]

Je hebt dan de Image-tags rond de URL geplaatst, en dan zie je na het posten van het bericht dit :

Afbeelding
MatthiasButtiens
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jan 2008, 14:32
Locatie: Wespelaar (Haacht)

Bericht door MatthiasButtiens »

En hoe voeg je een internetadres toe? Dat lukt me precies niet met geocities.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

MatthiasButtiens schreef:En hoe voeg je een internetadres toe? Dat lukt me precies niet met geocities.
Ik doe het meestal met knippen(kopiëren) en plakken zodat er tijdens het typen geen fouten tussen komen. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
MatthiasButtiens
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jan 2008, 14:32
Locatie: Wespelaar (Haacht)

Bericht door MatthiasButtiens »

http://www.geocities.com/jeugdcatechesehs/noname


Daar staat de afbeelding, ik krijg ze niet opgeladen. De vraag is of ik, al ik de oranje auto ben en we hebben groen licht, achter de auto voor mij het kruispunt al mee mag oprijden, hoewel we gaan moeten stoppen omdat de wagens van de overkant voorrang hebben.
Laatst gewijzigd door MatthiasButtiens op 21 jun 2008, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

De wagens die van bovenaan komen maken een korte bocht. Jij en de wagen voor jou maken een lange bocht.
De korte bocht heeft voorrang op de lange bocht.
Die van bovenaan mogen eerst rijden.
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

De URL van je afbeelding is
http://www.geocities.com/jeugdcatechese ... f_niet.jpg

Code: Selecteer alles

[img]//images.weserv.nl/?url=www.geocities.com/jeugdcatechesehs/voorrang_of_niet.jpg[/img]
wordt dan :

Afbeelding





Bij een richtingsverandering naar links moet je (onder andere ) voorrang verlenen aan de tegenliggers :

Artikel 19.3


19.3. De bestuurder die naar links afslaat moet :

3° voorrang verlenen aan de tegenliggers op de rijbaan die hij gaat verlaten;
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

MatthiasButtiens schreef: De vraag is of ik, al ik de oranje auto ben en we hebben groen licht, achter de auto voor mij het kruispunt al mee mag oprijden, hoewel we gaan moeten stoppen omdat de wagens van de overkant voorrang hebben.

Wat zegt de wegcode daarover :

14.2. Zelfs indien verkeerslichten het toelaten, mag een bestuurder een kruispunt niet oprijden wanneer het verkeer zodanig belemmerd is dat hij waarschijnlijk op het kruispunt zou moeten stoppen en aldus het dwarsverkeer zou hinderen of beletten.


Je mag een kruispunt oprijden als je kan verwachten dat je weer van het kruispunt afgeraakt zonder het verkeer in de dwarsrichting te hinderen of te verhinderen.
MatthiasButtiens
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jan 2008, 14:32
Locatie: Wespelaar (Haacht)

Bericht door MatthiasButtiens »

Maar normaal gezien moet ik toch nog kunnen doorrijden voor het in de andere richting weer groen wordt. Maar blijf ik dan best voor hetl licht staan tot het kruispunt vrij is of niet?
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

MatthiasButtiens schreef:Maar normaal gezien moet ik toch nog kunnen doorrijden voor het in de andere richting weer groen wordt.
Doorgaans gaat dat inderdaad wel lukken, en dan kan je het kruispunt al oprijden.


Maar als je bvb ziet dat de "afvoer" van het kruispunt verstropt zit, rij dan het kruispunt niet op
Plaats reactie