Errors

Graag uw mening over deze website.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Errors

Bericht door Rafael »

Ligt het aan mij of is het nu al ruim 2 weken dat ik hier elke 5 minuten wel een error zie omdat ze bezig zijn met 'grote' updates? Ik vind dit serieus storend...
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Hopeloos.

Jozef ging in verband daarmee met jou contact opnemen.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Ik vrees dat daar weinig aan te doen valt. Het zijn immers de servers van xsbb die niet kunnen volgen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Een drama is het.

Akkoord, XSBB heeft geen SLA (service level agreement) onderschreven. Maar de dienstverlening is al geruime tijd geregeld ver beneden enig aanvaardbaar niveau, niettegenstaande Eugeen ervoor betaalt.

We zouden maar al te graag het forum verderzetten met een degelijke hosting. Het probleem is dat we de gegevens van het forum niet kunnen recupereren bij XSBB.

We hebben totaal geen toegang tot de forumsoftware.

Bovendien weigert XSBB ons deze gegevens te bezorgen. Volgens XSBB zou dit onmogelijk zijn (antwoord op een bericht terzake op hun forum). Ik zou wel eens willen weten wat iemand technisch kan beletten om de gegevens die gekoppeld zijn aan id=rijbewijs uit de database te halen (desnoods tegen eenmalige betaling).

Juridisch is het erg onzeker of de dienstverlening door XSBB ook de verplichting inhoudt om ons desgewenst de gegevens van ons forum ter beschikking te stellen. De overeenkomst beperkt zich immers tot het uitbaten van een forum met hun systeem.

Eugeen zal ooit de knoop moeten doorhakken: ofwel verder gaan met XSBB omwille van de continuïteit van het forum, ook al draait het forum dan geregeld barslecht, ofwel naast het bestaande forum een nieuw forum opstarten in eigen beheer bij een ernstige hosting-provider.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Je zou kunnen proberen om een custom crawler te schrijven om alle berichten te leechen. Dit is uiteraard zeer server-onvriendelijk, maar gezien de onwil van de host is dat de enige manier om toch een deel van de gegevens over te nemen.
Je kan er misschien eens mee dreigen. Als ze een beetje verstand hebben moeten ze toch begrijpen dat een crawler veel intensiever is een een eenvoudige SQL query.

Vóór ik iemand op ideeën breng: ik heb géén tijd om een crawler te schrijven. Ik heb het al eens gedaan voor een redelijk eenvoudige site en het was een nachtmerrie.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: om een crawler te schrijven
@ Jozef, Rafael, Bertje

Misschien kunnen jullie even de koppen bij elkaar steken en iemand zoeken die een crawler kan schrijven.

Ik zal de kosten vergoeden (als het geen astronomische bedragen zijn hé)
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Ja Bertje en Rafael, we moeten toch eens de koppen bij elkaar steken om Eugeen van deze nachtmerrie af te helpen.

Deze brave man heeft te goeder trouw een beroep gedaan op XSBB, doch is, zoals zovele andere webmasters, bedrogen uitgekomen.

Als we de gegevens van het forum kunnen recupereren, zullen allicht alle geregistreerde leden opnieuw hun password moeten vastllegggen. Maar dit is misschien een goede gelegenheid om het forum te zuiveren van de geregistreerde deelnemers met 0 bijdragen.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Bertje schreef: Je zou kunnen proberen om een custom crawler te schrijven om alle berichten te leechen. Dit is uiteraard zeer server-onvriendelijk, maar gezien de onwil van de host is dat de enige manier om toch een deel van de gegevens over te nemen.

Vóór ik iemand op ideeën breng: ik heb géén tijd om een crawler te schrijven. Ik heb het al eens gedaan voor een redelijk eenvoudige site en het was een nachtmerrie.
Dat heb ik al eens geprobeerd, leuk een topic inlezen, en overnemen. Maar het jammere is dat het niet zo simpel is.. Ik zat te knoeien met een regex via PHP. Ik ga het een van deze dagen nog wel eens bekijken als ik tijd over heb, ik ga nu eerst nog 3 weken examens tegemoet, maar ik weet zeker dat ik daar tussenin die boeken zo beu word, dat ik met leukere dingen begin...
Bertje schreef: Je kan er misschien eens mee dreigen. Als ze een beetje verstand hebben moeten ze toch begrijpen dat een crawler veel intensiever is een een eenvoudige SQL query.
Geloof me, de mensen achter XSBB hebben er géén verstand van. Ik heb een poosje geleden enkele mails uitgewisseld om backups los te peuteren, en hun reacties toonden mij genoeg... Ik bekijk het als: Willen, maar niet kunnen.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Uit mijn contactne van de laatste weken blijkt ARDJAN de enige te zijn die bij XSBB er iets van kent.

Deze mail schreef ik naar hem
Quote: Eugeen Van Aerschot schreef:
&gt
&gt Geachte,
&gt
&gt Ik heb steeds de door u gevraagde creditkosten betaald.
&gt Dit houdt in dat ik wettelijk ook recht heb op datgene waarvoor ik
&gt betaald heb.
&gt Toch stel ik vast dat reeds verschillende dagen het forum niet naar
&gt behoren werkt.
&gt Dit is wegens een of ander technisch probleem uiteraard steeds
&gt mogelijk en daarvoor heb ik alle begrip.
&gt Wat ik wel heel erg vind, is dat jullie uw betalende klanten aan hun
&gt lot over laten, en ook geen informatie bezorgen over wat er juist aan
&gt de hand is en wanneer het opgelost zal zijn.
&gt
&gt Graag had ik daarover toch iets meer informatie gekregen.
&gt
&gt Vriendelijke groeten,
&gt
&gt Eugeen Van Aerschot
&gt www.gratisrijbewijsonline.be &lthttp://www.gratisrijbewijsonline.be/&gt
&gt
&gt forum RIJBEWIJS
&gt

Dit antwoord kreeg ik


Quote: Van: Ardjan - xsBB
Datum: 4/01/2007 18:27:56
Aan: Eugeen Van Aerschot
Onderwerp: Re: RIJBEWIJS

Eugeen,

allereerst mijn welgemeende excuses voor de hele situatie.
Ook ik vind het heel erg vervelend en hoop dat alles snel is opgelost.

Ik heb zelf, vanwege nogal vervelende persoonlijke omstandigheden, vaak
niet de mogelijkheid te reageren, maar probeer het meer te doen.

Voor de server zijn we afhankelijk van XS Networks, zij beheren de
servers. De errors die nu verschijnen wijzen op een capaciteitsprobleem
van de databaseserver. We hebben meerdere keren dit aangekaart, maar tot
op dit moment zijn er van de kant van XS Networks niet veel
verbeteringen gekomen.
We proberen de druk op hen hoog te houden.

Zodra ik zelf meer weet laat ik dat direct weten. Helaas ben ik op dit
moment dus afhankelijk van anderen.
Op het Helpdesk Forum ben je het snelste op de hoogte van de
ontwikkelingen: http://www.xsbb.nl/helpdesk/?admin

Met vriendelijke groet,

Ardjan
xsBB Forum Service
www.xsbb.nl
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Mja, de database server wordt overbelast. Ze gebruiken mysql_pconnect (welke de verbinding openhoudt na de uitvoer van het script) ipv mysql_connect. Hierdoor worden er dus veelvuldig connecties overgehouden, en draait de server gewoon door. Maar daar zullen ze zelf nog wel achterkomen?
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Rafael schreef: Geloof me, de mensen achter XSBB hebben er géén verstand van. Ik heb een poosje geleden enkele mails uitgewisseld om backups los te peuteren, en hun reacties toonden mij genoeg... Ik bekijk het als: Willen, maar niet kunnen.
Dan moeten we er maar eens naartoe gaan. Als XSBB daarmee akkoord gaat, dan ben ik bereid om jou thuis op te halen en met jou naar XSBB te rijden, zodat je daar kunt zorgen voor een backup van onze forumgegevens, en jou vervolgens terug thuis te brengen.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Jozef schreef: Dan moeten we er maar eens naartoe gaan. Als XSBB daarmee akkoord gaat, dan ben ik bereid om jou thuis op te halen en met jou naar XSBB te rijden, zodat je daar kunt zorgen voor een backup van onze forumgegevens, en jou vervolgens terug thuis te brengen.
Daar hoef je niet eens voor naar hen, een uurtje toegang tot hun MySQL server, en hoppa Als ze schrik hebben, moeten ze me maar een account geven met enkel READ-rechten, zodat ik ook niets kan wissen, maar ik vrees sterk dat je ze zover krijgt. Als ze zelfs te lui zijn, mogen ze me ook een backup geven van alle fora, ik vis de juiste data er wel uit, maar dan krijg je gezeik over 'privacy', zoals in een mailtje toen... Hoewel ik de link tussen openbare fora berichten en privacy niet zie...
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Mail van ARDJAN : info@xsbb.nl
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Jozef schreef:
Rafael schreef: Hoewel ik de link tussen openbare fora berichten en privacy niet zie...
Daar kan ik nog wel inkomen. Er zijn forums met rubrieken die niet voor iedereen toegankelijk zijn. Ook de persoonlijke berichten zitten in de database.
Ze kunnen ook enkel de forum berichten dumpen, maar ik amuseer me wel met het uitlezen, wat me voorlopig goed lukt
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Rafael schreef: Hoewel ik de link tussen openbare fora berichten en privacy niet zie...
Daar kan ik nog wel inkomen. Er zijn forums met rubrieken die niet voor iedereen toegankelijk zijn. Ook de persoonlijke berichten zitten in de database.
Plaats reactie