Onduidelijkheden

Graag uw mening over deze website.
Z

Onduidelijkheden

Bericht door Z »

Ik vind dat de verklaring op een fout antwoord wat verder uitgewerkt zou moeten worden.
BV bij Vraag 9 Reeks B, als je "ja" antwoord staat er fout en verder staat er gewoonweg dat het antwoord "neen" is.
Dit soort onduidelijkheden kan tot verwarring leiden bij sommigen.

Gewoon even een mededeling
Greets
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

REEKS B VRAAG 9

Beste Z,

Bij vragen waar meer dan twee mogelijke antwoorden staan en waar het misschien niet zo klaar is waarom je verkeerd antwoordt, hebben we veelal een woordje toelichting gegeven.

Bij deze vraag zou het me echt verbazen dat je foutief antwoordt. Er is trouwens maar keuze uit twee antwoorden.

Stel dat we op de afbeelding een stopbord zouden zien en vervolgens zouden vragen: mag je om dringende reden toch doorrijden zonder stoppen JA of NEEN. In dat geval zou ik bij een foutief antwoord ook geen bijkomende info geven.

Ik hoop in ieder geval dat het voor jou duidelijk is waarom je foutief hebt geantwoord.
amelie

foutje?

Bericht door amelie »

ik denk dat voor vraag 9 in herhalingsreeks H het antwoord neen moet zijn ipv ja, inhalen op een overweg mag toch niet?
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste Amelie,

Jij denkt een beetje verkeerd.
De uitleg vind je op dit forum onder RIJBEWIJS B onderwerp: REEKS H VRAAG 9,

Als je het niet mocht vinden of het is niet duidelijk, mag je de vraag nog eens stellen onder het topic RIJBEWIJS B
Z

Bericht door Z »

Quote: Bij deze vraag zou het me echt verbazen dat je foutief antwoordt. Er is trouwens maar keuze uit twee antwoorden.
Beste Eugene

Ik had op mijn examen een foto die sterk leek op die foto of misschien zelfs juist dezelfde.
Op deze vraag antwoorde ik zoals op deze site "Neen". Maar dat bleek niet het juiste antwoord te zijn.

Daarom vind ik dit een beetje verwarrend omdat ik niet echt weet om welke reden je daar in de fout gaat.
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Op de foto zie je een gele zuil met daarboven een bord dat je een verplichte rijrichting opgeeft.

Dan is het toch evident dat je niet langs links naast die zuil mag rijden om die auto in te halen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Aan onze gast Z:
Quote: 9.6. Behoudens plaatselijke reglementering moet elke bestuurder de inrichtingen bestemd om het verkeer te leiden, zoals zuilen en verkeersgeleiders, aan zijn linkerhand laten.

Hij moet ook de vluchtheuvels aan zijn linkerhand laten tenzij wanneer de behoeften van het verkeer het rechtvaardigen deze aan zijn rechterhand te laten.

De verplichting langs een enkele zijde voorbij te rijden kan evenwel opgelegd worden door het verkeersbord D1.
Een zuil kan ook nog voorzien zijn van een aanwijzingsbord F21:

Afbeelding

Betekenis: rechts of links voorbijrijden toegelaten.

Samenvatting:geen verkeersbord: rechts voorbijrijden (enkel als de behoeften van het verkeer het rechtvaardigen, mag je ook links voorbijrijden).verkeersbord D1: verplichting de door de pijl aangeduide richting te volgen.verkeersbord F21: vrije keuze van kant om voorbij te rijden.
Plaats reactie