vraag 994 is fout...?

Graag uw mening over deze website.
jens raats

vraag 994 is fout...?

Bericht door jens raats »

Beste,

Bij het oplossen van vraag 994 kreeg ik als verklaring voor mijn 'foute' antwoord: op autosnelwegen, autowegen en gewone wegen kan je rijbewijs ingetrokken bij 30km/h over de limiet te gaan en binnen de bebouwde kom zou dit 20km/h zijn. Dit heb ik echter nagekeken in de cursus en hierin stond wel degelijk dat op autosnelwegen, autowegen en gewone wegen dit pas wordt gedaan bij een snelheidsovertreding van 40km/h over de limiet en binnen de bebouwde kom bij 30.

Mvg

Jens Raats
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: vraag 994 is fout...?

Bericht door Benny Stinkens »

Dan heb je slecht gekeken :idea:

In de cursus staat:
Onmiddellijke tijdelijke intrekking van je rijbewijs

Je riskeert een onmiddellijke intrekking van je rijbewijs van zodra je méér dan 30 km/u te snel rijdt op autosnelwegen, autowegen en gewone wegen.

Rij je echter in de bebouwde kom, een zone 30, of een woonerf meer dan 20 km/uur te snel, dan riskeer je ook een onmiddellijke intrekking.

Een vervallenverklaring van het recht tot het besturen van een motorvoertuig

Je riskeert een vervallenverklaring van het recht tot het besturen van een motorvoertuig van zodra je méér dan 40 km/u te snel rijdt op autosnelwegen, autowegen en gewone wegen.

Rij je echter in de bebouwde kom, een zone 30, een woonerf, dan riskeer je reeds een vervallenverklaring uit het recht tot het besturen van een motorvoertuig van zodra je méér dan 30 km/u te snel rijdt.
Goed het verschil maken tussen "een onmiddellijke intrekking" en "een verval van recht tot besturen". :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie