20 uren gedaan, geen attest gekregen, rijbewijs vervallen

Graag uw mening over deze website.
Rebeca
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2014, 21:41

20 uren gedaan, geen attest gekregen, rijbewijs vervallen

Bericht door Rebeca »

Hey

Ik heb meer als 20 uur rijlessen gevolgd en heb mijn attest om alleen te rijden niet gekregen. Ik weet niet waarom maar reedt heel goed als ik met andere begleiders reed maar telkens als ik met mijn rij-istructuur ging had hij iets negatiefs te zeggen. Ik heb 2 verschillende mensen gereden en ze vonden allebij dat ik wel klaar ben om alleen te rijden en dat ik redelijk goed reed. Maar swat ik bleef volhouden met mijn "rij-istructuur" tot mijn laatste les op 18 februari 2014 en mijn rijbewijs verviel op 22 februari 2014. Na elke extra les zei hij me dat ik aan hoofdstuk 17/18 zat en dat het nog kleine dinges zijn die ik moet aanleren en hij geeft mij mijn attest.
Dit heeft hij mij meer als 3 lessen wijsgemaakt tot op de laatste les. Toen begon ik het beu te worden dus ik zeihem dat we beter kunnen werken aan de zaken die hij niet goed vond hij zei ok. Tijdens de les werd hij een paar keer boos en zat hij aan het stuur te duwen waardoor ik zenuwachtig begon te worden. dus die les verliep niet goed want ik wou alles zo graag foutloos doen dat ik juist daarom veel fouten maakte.

Maar dat is dus nu voorbij en ik kan daar niets meer aan veranderen ik kon ook geen tweede opinie vragen want mijnn rijbewijs verviel in die week nog.

Maar mijn vraag is wat zijn mijn opties nu? want ik heb hier en daar al gelezen over de nieuwe wetgeving maar hoe zit het nu?

Kan ik alsnog mijn theorie opnieuw gaan doen en een nieuw voorlopig rijbewijs halen of niet? Ik wil dit zo snel mogelijk doen want ik kan nu redeljk goed rijden als ik te lang wacht ben ik misschien alles vergeten. Of komt er nog een strengere wetgeving :(
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: 20 uren gedaan, geen attest gekregen, rijbewijs vervalle

Bericht door Inazuma »

Rebeca schreef:Kan ik alsnog mijn theorie opnieuw gaan doen en een nieuw voorlopig rijbewijs halen of niet? Ik wil dit zo snel mogelijk doen want ik kan nu redeljk goed rijden als ik te lang wacht ben ik misschien alles vergeten.
Ik vrees van niet :?

Zoals ik de nieuwe reglementering lees, kan je gedurende 3 jaar na het aflopen van je eerdere voorlopige rijbewijs B, er geen nieuw meer krijgen , en moet je ofwel wachten, ofwel via de rijschool.

Overgangsmaatregelen zijn blijkbaar niet voorzien voor de mensen voor wie hun voorlopige rijbewijs afloopt in de periode rond de invoering van de nieuwe regeling .
Onvoorstelbare politieke arrogantie eigenlijk.
Die mensen worden nu plots geconfronteerd met een sperperiode van 3 jaar ...


'k Zou zeggen : probeer het eens en laat ons iets weten hoe het in de praktijk loopt als je bij de gemeente aankomt ...

Je moet eender hoe toch opnieuw theorie doen : nieuwe voorwaarde dat de theorie maar 3 jaar geleden afgelegd mag zijn wanneer je praktijk-examen doet.
Zorg dat je de theorie opnieuw leert, want je krijgt maar 2 pogingen, nadien moet je verplicht 12 uur theorie in de rijschool volgen !
Plaats reactie