stupid

Graag uw mening over deze website.
stupidsite

stupid

Bericht door stupidsite »

:shock: :shock:
Amai, ik rijdt gemiddeld 100000Km per jaar en deed net enkele vragen mee met een vriendin.
Daar staan antwoorden in, als ik die werkelijk zou uitvoeren, dan betaal ik 2500€/maand aan boetes.
vb. mag je je wagen parkeren op een fietsstrook? het juiste antwoord is " JA " Je moet het eens proberen,
ik ben niet aansprakelijk als de Politie langskomt hoor, maar betalen ga je zeker... :mrgreen:
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: stupid

Bericht door Stefan Peeters »

Zoals al vaak gebleken is leidt veel kilometers rijden niet noodzakelijk tot een goede kennis van de wegcode.

Dat blijkt hier dus nog maar eens. De fietsstrook waar jij over struikelt is immers een zogenaamde "fietssuggestiestrook" die in de Belgische wegcode nergens vernoemd of bepaald wordt en dus is dat een deel van de rijbaan.
Meestal is dat bovendien toevallig het meest rechtse deel van de rijbaan en laat dat nu net de plaats zijn waar je je voertuig moet parkeren...

Maar maak je niet ongerust, je bent echt niet de enige die denkt dat hij het allemaal beter weet en daardoor de meest idiote verdediging aanvoert... :twisted:
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: stupid

Bericht door bert.covens »

stupidsite schreef:JA " Je moet het eens proberen
Met alle plezier !
stupidsite schreef: ik ben niet aansprakelijk als de Politie langskomt hoor, maar betalen ga je zeker... :mrgreen:
Geen halve eurocent betaal ik dan. Ik sta dan namelijk niet in overtreding. En wees gerust, zelfs onze blauwbloezen weten dat.

100.000 km per jaar rijden is duidelijk geen garantie op enige basiskennis van het verkeersreglement. Want je bent er kennelijk niet van op de hoogte dat zo'n fietssugestiestrook eigenlijk een fantasietje is van de wegbeheerder, die voor de wegcode niet eens bestaat. En dus een deel van de rijbaan uitmaakt.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: stupid

Bericht door GRO »

vb. mag je je wagen parkeren op een fietsstrook? het juiste antwoord is " JA " Je moet het eens proberen,
Beste,

Eerst wil ik even melden dat wij de vragen en antwoorden laten controleren hebben door rijschoolinstructeurs, door deskundigen en door de fod.gov.mobiliteit.


Er bestaat een FIETSPAD, waarop je niet mag parkeren. Het fietspad is immers GEEN onderdeel van de rijbaan.
Als je daarop parkeert ga je betalen.

Er bestaat een FIETSSUGGESTIESTROOK, waarop je het moet. Het is immers WEL een onderdeel van de rijbaan.
Als je bij het parkeren op de rijbaan of deels parkeren op de rijbaan deze niet gebruikt, ga je ook betalen.

Veel bestuurders kennen helaas het grote verschil niet tussen een FIETSPAD en een FIETSSUGGESTIESTROOK en noemen dan alles maar FIETSSTROOK.

Op de afbeelding is duidelijk een fietssuggestiestrook te zien.

EVEN IETS KORT:

Vader geeft rijles aan zoon. Op een kruispunt waar de voorrang van rechts geldt, stopt de auto die van rechts komt.
De zoon die van links komt aangereden stopt ook.
Vader: "Waarom stopt gij nu, ge ziet toch dat die andere gestopt is"
Zoon: "Ook als die stopt, behoudt die zijn voorrang"
Vader: "Wat voor onzin zegt ge nu weer. Ik rijd al 25 jaar met de auto, ik zal het toch wel weten zeker. Als die stopt is die zijn voorrang kwijt".

Vader met zijn 25 jaar ervaring had het wel verkeerd voor. Een van de vele regels die in de loop der jaren is gewijzigd.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: stupid

Bericht door Inazuma »

stupidsite schreef: vb. mag je je wagen parkeren op een fietsstrook? het juiste antwoord is " JA " Je moet het eens proberen,
ik ben niet aansprakelijk als de Politie langskomt hoor, maar betalen ga je zeker... :mrgreen:
Recent nog een ganse straat afgereden met de politie vlak achter me, terwijl ik zeer nadrukkelijk uiterst rechts op de fietssuggestiestrook reed.

Daar komt geen PV voor 8)
Gast

Re: stupid

Bericht door Gast »

stupidsite schreef:Amai, ik rijdt gemiddeld
Spelling was ook al niet zijn sterkste vak... :lol:
Gast

Re: stupid

Bericht door Gast »

Stefan Peeters schreef:Zoals al vaak gebleken is leidt veel kilometers rijden niet noodzakelijk tot een goede kennis van de wegcode.

Dat blijkt hier dus nog maar eens. De fietsstrook waar jij over struikelt is immers een zogenaamde "fietssuggestiestrook" die in de Belgische wegcode nergens vernoemd of bepaald wordt en dus is dat een deel van de rijbaan.
Meestal is dat bovendien toevallig het meest rechtse deel van de rijbaan en laat dat nu net de plaats zijn waar je je voertuig moet parkeren...

Maar maak je niet ongerust, je bent echt niet de enige die denkt dat hij het allemaal beter weet en daardoor de meest idiote verdediging aanvoert... :twisted:
Bijna helemaal mee eens.
Allen dat "idioot".
Ik denk dat die zogezegde "fietssuggestiestrook" nog idioter is. Zo schep je geen duidelijkheid hé.

En nog iets over dat "idiote". Zo behandel je toch geen "gast" die voor het eerst op bezoek komt.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: stupid

Bericht door bert.covens »

Gast schreef:En nog iets over dat "idiote". Zo behandel je toch geen "gast" die voor het eerst op bezoek komt.
Het ontgaat je kennelijk dat 1 en ander te maken heeft met de titel van het topic die "gast" gaf, evenals de zélf gekozen nic name .....
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie