feedback

Graag uw mening over deze website.
guest

feedback

Bericht door guest »

Ik heb net mijn theorie examen (B) achter de rug en alles is goed verlopen (0 overtredingen!) Hartelijk bedankt voor jullie fantastische site, het gaat zo veel vlugger dan met het boek (waarbij ik telkens in slaap viel).

Hoewel de site heel goed is, heb ik enkele suggesties voor verbeteringen:

- Het zou goed zijn als er een korte tekst is met hoe het theorie examen precies verloopt. Ik wist bijvoorbeeld niet dat de vragen luidop gelezen worden en dat je een korte oogtest moet doen.

- In het echte examen heb je echt meer tijd dan online omdat de vragen voorgelezen worden en de tijd pas begint te lopen nadat de vraag volledig gelezen is. Misschien dat er online een variabele tijd extra kan toegekend worden (per 5 woorden van de vraag een extra seconde of zo). Voor sommige vragen is 15 seconden voor lezen+antwoorden echt te weinig.

- De JA/NEE is zeer verwarrend. In mijn eerste testexamen had ik 40/50, maar 6 vragen had ik mis omdat ik JA/NEE drukte in plaats van A/B/C, zoals bij de oefeningen. De JA/NEE knoppen kunnen beter verwijderd worden. Op het echte examen is er ook enkel A/B/C.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: feedback

Bericht door GRO »

Eerst en vooral proficiat met je 50/50. Een bewijs denk ik dat onze leermethode doeltreffend is. :P
- Het zou goed zijn als er een korte tekst is met hoe het theorie examen precies verloopt. Ik wist bijvoorbeeld niet dat de vragen luidop gelezen worden en dat je een korte oogtest moet doen.
Was er vroeger en komt terug.
- Het zou goed zijn als er een korte tekst is met hoe het theorie examen precies verloopt. Ik wist bijvoorbeeld niet dat de vragen luidop gelezen worden en dat je een korte oogtest moet doen.
Tijdens het echte examen heb je inderdaad iets meer tijd van de 23 seconden die wij geven.
Jongeren die gewoon zijn om binnen onze tijd vragen te beantwoorden, kunnen het zeker als ze nog wat extra tijd hebben.
- De JA/NEE is zeer verwarrend. In mijn eerste testexamen had ik 40/50, maar 6 vragen had ik mis omdat ik JA/NEE drukte in plaats van A/B/C, zoals bij de oefeningen. De JA/NEE knoppen kunnen beter verwijderd worden. Op het echte examen is er ook enkel A/B/C.
Dit is heel bewust gedaan omdat veel fouten tijdens het echte examen gemaakt worden, niet omdat jongeren het antwoord niet weten, maar omdat ze te vlug antwoorden op iets wat er niet staat.
Je schrijft hieronder zelf het bewijs. Op de eerste test slechts 40/50 omdat je te vlug antwoordde zonder de vraag te lezen. Bij volgende testexamens had je door dat je toch even de vraag helemaal moest bekijken voor je antwoordt met een JA of een A.

Op het forum verschijnt soms ook het bericht van jongeren dat ze een fout in onze examens gevonden hebben. Ze schrijven dan bv: "Antwoord A is toch juist", waarom rekenen jullie dat als fout aan.
Ze denken dan dat de vraag is: "Wat is juist" en hebben niet gelezen dat we vragen "Wat is fout"

Veel succes met je praktijk.
Plaats reactie