Vragen/opmerkingen rijbewijs A3 examen

Graag uw mening over deze website.
Poison
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2012, 03:56

Vragen/opmerkingen rijbewijs A3 examen

Bericht door Poison »

Vraag 145: De bestuurder van de bromfiets wil rechtsaf slaan. Mag hij dat? Ja/Nee

Er staan twee gebodsborden 'Verplichting de door de pijl aangeduide richting te volgen' vóór en na het kruispunt, dus ik zou denken dat het antwoord 'Nee' is. Toch is de oplossing van deze vraag zogezegd 'Ja'. Of kijk ik iets over het hoofd?

(Er is ook een variant op de vraag waar dit gebodsbord enkel voorbij het kruispunt staat, hier is het antwoord dus wél 'Ja')

Vraag 153: De bestuurder van de bromfiets wil rechtsaf slaan. Wie heeft voorrang?

Ik snap niet waarom de voetganger voorrang heeft (dit is de gegeven oplossing), want ik zie nergens een voetpad?

Vraag 92: Op plaatsen waar een bestuurder van een bromfiets het fietspad moet verlaten (omdat het ophoudt) en op de rijbaan moet rijden ...

Hier zijn geen meerdere opties gegeven, dus er staat alleen maar A/..

Ook zijn er vragen i.v.m. ruiters, waarvan ik niet meteen begrijp waarom ze tussen de vragen van het A3 examen staan. Zoals bijvoorbeeld vraag 92.


Bedankt voor het maken van deze site! Morgen ga ik mijn theorie examen doen, en dankzij jullie weet ik waaraan ik me kan verwachten! :D
GRO
Administrator
Berichten: 12745
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Vragen/opmerkingen rijbewijs A3 examen

Bericht door GRO »

145: Na het kruispunt.

153: De voetganger is rechtdoorgaand verkeer.
Als je afslaat moet je voorrang verlenen aan rechtdoorgaand verkeer.

92:
A. ... heeft hij voorrang als hij de rijbaan oprijdt.
B. ... moet hij voorrang verlenen aan de voertuigen op de rijbaan.

Ook zijn er vragen i.v.m. ruiters, waarvan ik niet meteen begrijp waarom ze tussen de vragen van het A3 examen staan. Zoals bijvoorbeeld vraag

In principe moet je volgens de wet ALLES kennen i.v.m. de wegcode.
Dus eigenlijk hadden we er ook vragen over vrachtwagens etc kunnen bijvoegen.
We hebben echter woveel mogelijk weggelaten, omdat daarover in praktijk toch niets wordt gevraagd voor A3.

Veel succes met je examen.
Plaats reactie