proefexamen A vraag 26

Graag uw mening over deze website.
Evert De Leenheer

proefexamen A vraag 26

Bericht door Evert De Leenheer »

hoi

Ik heb eens een vraagje over vraag 26 van het proefexamen.
Afbeelding

Als je nu 50 rijd in een bebouwde kom en je kan iets niet ontwijken moet je dan gas bij geven?

groetjes Evert
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: proefexamen A vraag 26

Bericht door Inazuma »

Evert De Leenheer schreef: Als je nu 50 rijd in een bebouwde kom en je kan iets niet ontwijken moet je dan gas bij geven?
Ik neem aan dat je nog altijd gas geeft als je 50 rijdt ?
Gewoon gas blijven geven, en net voor je het voorwerp raakt een beetje extra gas erbij.

De bedoeling is je voorwiel te ontlasten net voor je tegen het object gaat rijden.
Als je gas bijgeeft gebeurt dat vanzelf door de dynamische lastverschuiving.


Het is behoorlijk indrukwekkend om je rij-instructeur over een autoband te zien rijden. 8)
Gewoon om je te laten zien dat knal er over eigenlijk best wel te doen is als je niet veilig kan uitwijken.
Gast

Re: proefexamen A vraag 26

Bericht door Gast »

Inazuma schreef:
Evert De Leenheer schreef: Als je nu 50 rijd in een bebouwde kom en je kan iets niet ontwijken moet je dan gas bij geven?
Ik neem aan dat je nog altijd gas geeft als je 50 rijdt ?
Gewoon gas blijven geven, en net voor je het voorwerp raakt een beetje extra gas erbij.

De bedoeling is je voorwiel te ontlasten net voor je tegen het object gaat rijden.
Als je gas bijgeeft gebeurt dat vanzelf door de dynamische lastverschuiving.


Het is behoorlijk indrukwekkend om je rij-instructeur over een autoband te zien rijden. 8)
Gewoon om je te laten zien dat knal er over eigenlijk best wel te doen is als je niet veilig kan uitwijken.
Merci voor de uitleg.

grtz
Plaats reactie