Lichten & claxon
Lichten & claxon
in de theorie staat
"Bij mist, sneeuw, hevige regen: (Tip examen)
MOGEN de dimlichten en de achtermistlichten worden gebruikt. (Het MOET NIET)"
http://i43.tinypic.com/6fr1qc.jpg
Graag iets meer uitleg, er word dus in de theorie gezegd dat bij hevige regen de achtermistlichten niet moeten gebruikt worden, maar het mag wel. En in de oefenvragen MOET het blijkbaar altijd bij hevige regen? :s
"Bij mist, sneeuw, hevige regen: (Tip examen)
MOGEN de dimlichten en de achtermistlichten worden gebruikt. (Het MOET NIET)"
http://i43.tinypic.com/6fr1qc.jpg
Graag iets meer uitleg, er word dus in de theorie gezegd dat bij hevige regen de achtermistlichten niet moeten gebruikt worden, maar het mag wel. En in de oefenvragen MOET het blijkbaar altijd bij hevige regen? :s
-
- Medewerker
- Berichten: 8352
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
- Contacteer:
Re: Lichten & claxon
Je moet, als het over achtermistlichten gaat, goed het onderscheid maken tussen RIJDEN of PARKEREN.
Achtermistlicht MOET tijdens het rijden bij mist, sneeuwval (-100 meter zicht) en felle regen.
Achtermistlicht MAG tijdens parkeren (en stilstaan) bij mist, sneeuwval en felle regen.
Achtermistlicht MOET tijdens het rijden bij mist, sneeuwval (-100 meter zicht) en felle regen.
Achtermistlicht MAG tijdens parkeren (en stilstaan) bij mist, sneeuwval en felle regen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Re: Lichten & claxon
ok bedankt, ik had het onderscheid tussen stilstaan en parkeren of rijden niet echt goed door/gezien, bedankt om me hier op te wijzen, nu zal ik het extra goed proberen te onthouden
Re: Lichten & claxon
nog klein vraagje, iets wat ik me altijd al afgevraagd heb, als op een kruispunt zonder borden en zonder verkeerslichten uit elke (4) rightingen een auto komt op exact hetzelfde moment, wie heeft er dan voorrang...?
-
- Administrator
- Berichten: 6824
- Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
- Locatie: Dilsen
Re: Lichten & claxon
Dit is een vraag die niemand op een wettelijke manier zal kunnen beantwoorden.
Het gezonde verstand (soms ver te zoeken) zal hier gebruikt moeten worden.
De enige oplossing die hier mogelijk is, is dat je onder elkaar uitmaakt (niet uit vecht) wie er als eerste mag vertrekken.
Heel belangrijk is dat als er dan iemand vertrokken is, het onderling overleg voorbij is.
m.a.w. dan telt voor de 3 overblijvende terug de voorrang van rechts.
Het gezonde verstand (soms ver te zoeken) zal hier gebruikt moeten worden.
De enige oplossing die hier mogelijk is, is dat je onder elkaar uitmaakt (niet uit vecht) wie er als eerste mag vertrekken.
Heel belangrijk is dat als er dan iemand vertrokken is, het onderling overleg voorbij is.
m.a.w. dan telt voor de 3 overblijvende terug de voorrang van rechts.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Re: Lichten & claxon
Het verkeersbord B17 duidt aan dat op het
kruispunt de voorrang van rechtsregel geldt.
. Dit wil zeggen dat je, aan bestuurders die van
rechts komen, voorrang moet verlenen.
(Ook op kruispunten waar geen verkeersborden
staan, geldt de voorrang van rechts).
Ik vraag me wel af waarom dit bord eigenlijk bestaat als er toch altijd voorang van rechts is?
kruispunt de voorrang van rechtsregel geldt.
. Dit wil zeggen dat je, aan bestuurders die van
rechts komen, voorrang moet verlenen.
(Ook op kruispunten waar geen verkeersborden
staan, geldt de voorrang van rechts).
Ik vraag me wel af waarom dit bord eigenlijk bestaat als er toch altijd voorang van rechts is?
-
- Medewerker
- Berichten: 8352
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
- Contacteer:
Re: Lichten & claxon
Aan kruispunten die minder goed zichtbaar zijn, plaatst men dikwijls eenIk vraag me wel af waarom dit bord eigenlijk bestaat als er toch altijd voorang van rechts is?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Re: Lichten & claxon
Er is enige discusie tussen mijn en vriend, hij zegt dat je na 2 gebuisde theorie examens altijd les moet volgen alvorens opnieuw te mogen proberen, en na NOG 2 mislukte pogingen, opnieuw les, etc..
Bij "STAPPEN OM HET RIJBEWIJS B TE BEKOMEN" staat er hier echter niks van vermeld?
Bij "STAPPEN OM HET RIJBEWIJS B TE BEKOMEN" staat er hier echter niks van vermeld?
Re: Lichten & claxon
Bij stappen om een rijbewijs B te bekomen staat slechts heel weinig over praktijk. Wij hebben een praktijkboek gemaakt van 140 pagina's waar alles stap voor stap staat in uitgelegd.
Daarin staak ook wat je vriend zegt. Dat is dus waar. Na elke 2 mislukkingen moet je opnieuw 6 uur praktijk volgen.
Als je praktijk aan het volgen bent, neem je best samen met je begeleider het praktijkboek een grondig door. Er staan ook veel examentips in.
DOWNLOAD HET PRAKTIJKBOEK NAAR JE COMPUTER
Daarin staak ook wat je vriend zegt. Dat is dus waar. Na elke 2 mislukkingen moet je opnieuw 6 uur praktijk volgen.
Als je praktijk aan het volgen bent, neem je best samen met je begeleider het praktijkboek een grondig door. Er staan ook veel examentips in.
DOWNLOAD HET PRAKTIJKBOEK NAAR JE COMPUTER
Re: Lichten & claxon
Ik had het eigenlijk over de theorie, hij zegt dat je na 2 mislukte theorie examens rijlessen moet volgen, en daarna na WEER 2 mislukte pogingen TERUG les moet volgen, etc..
-
- Administrator
- Berichten: 6824
- Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
- Locatie: Dilsen
Re: Lichten & claxon
Je vriend heeft ongelijk.Peter1 schreef:Ik had het eigenlijk over de theorie, hij zegt dat je na 2 mislukte theorie examens rijlessen moet volgen, en daarna na WEER 2 mislukte pogingen TERUG les moet volgen, etc..
In de tijd dat de dieren nog spraken was dit wel zo, maar dat is al lang geleden.
Nu mag je zelfs 200 keren op theorie-examen gaan zonder naar de rijschool te moeten.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
-
- Medewerker
- Berichten: 8352
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
- Contacteer:
Re: Lichten & claxon
Theorie-examen mag je herkansen zoveel je wilt.
Voor een praktijkexamen moet je telkens na 2 mislukkingen 6 uur rijschool volgen.
Voor een praktijkexamen moet je telkens na 2 mislukkingen 6 uur rijschool volgen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Re: Lichten & claxon
dat kan wel een dure grap worden voor iemand die alleenstaand is en het zo al niet al te breed heeft in deze tijden :/ hopelijk zal ik niet meer dan 1x les moeten volgen, of nog beter, helemaal niet en van eerste keer door, maar ik vrees ervoor, we zien wel
-
- Berichten: 4191
- Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
- Locatie: hemiksem
Re: Lichten & claxon
Twee opeenvolgende mislukkingen in het praktijkexamen, is een duidelijk signaal dat er wat schort aan de manier waarop een kandidaat oefent. Dan maar wat verder blijven aanmodderen, of blijven volharden in een verkeerde oefenmethode, heeft eigenlijk geen zin. Vandaar de wetgever geoordeeld heeft om verplicht 6u te volgen in een erkende rijschool, teneinde de betrokken kandidaat weer wat op het juiste spoor te krijgen.
Als dan de kandidaat er nog uithaalt wat hij nodig heeft, en op de goede manier verder oefent, maakt hij behoorlijk veel meer kans wanneer hij nog eens op praktijkexamen gaat.
Als dan de kandidaat er nog uithaalt wat hij nodig heeft, en op de goede manier verder oefent, maakt hij behoorlijk veel meer kans wanneer hij nog eens op praktijkexamen gaat.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Re: Lichten & claxon
Het plaatsen van zo'n bord B17 is bvb verplicht indien men op het vorige kruispunt van dezelfde weg voorrang had dmv een B9 of B15 .peter1 schreef:Ik vraag me wel af waarom dit bord eigenlijk bestaat als er toch altijd voorang van rechts is?