Onvolledigheid vraag i.v.m. alcohol

Graag uw mening over deze website.
Spetterke
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2011, 18:03

Onvolledigheid vraag i.v.m. alcohol

Bericht door Spetterke »

Er zit een onvolledigheid in één van de vragen i.v.m. alcohol, nl. vraag 27.

Je krijgt een tijdelijk rijverbod van 6 uur en je hebt je rijbewijs afgegeven aan de politie.

A/ Je mag uitsluitend met het openbaar vervoer naar huis.
B/ Jouw partner mag je met jouw auto naar huis brengen.


Antwoord:
Jij mag zelf geen voertuig meer besturen, maar jouw partner mag nog steeds jouw voertuig besturen.


Misschien toch vermelden dat je partner ook een rijbewijs moet hebben? Lijkt me toch wel noodzakelijk om je partner levend en conform de wetgeving naar huis te kunnen brengen...
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Onvolledigheid vraag i.v.m. alcohol

Bericht door Wouter »

Je hebt natuurlijk 100% gelijk dat die partner een rijbewijs moet hebben, maar het is niet de bedoeling heel het verkeersreglement opnieuw te gaan citeren ;)

Want als je jouw redenering zou doortrekken, zou je er ook bij moeten zeggen dat de partner enkel naar huis mag rijden als ze de snelheidslimiet niet overschrijdt, als hij/zij niet over het fietspad rijdt, als hij/zij zal stoppen voor het rood,... Allemaal waar natuurlijk, maar heeft niks te maken met die alcohol, en is dus ook niet relevant voor deze vraag.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Spetterke
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2011, 18:03

Re: Onvolledigheid vraag i.v.m. alcohol

Bericht door Spetterke »

Ok, daar heb je ook een punt.

Maar ik vind het nogal 'goedkoop' omschreven op die manier. Het is misschien muggenziften, maar het gaat toch niet enkel om je partner? Het klinkt misschien idioot, maar wat als je geen partner hebt?

Zoals jullie ook in de theorie vermelden lijkt het antwoord me logischer dat je tijdens een rijverbod ook gewoon als passagier mag meerijden in jouw eigen of een andere wagen.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Onvolledigheid vraag i.v.m. alcohol

Bericht door bert.covens »

Spetterke schreef:Zoals jullie ook in de theorie vermelden lijkt het antwoord me logischer dat je tijdens een rijverbod ook gewoon als passagier mag meerijden in jouw eigen of een andere wagen.
Dat zou dan ook weer onvolledig zijn. Want je mag namelijk niet meerijden als begeleider van iemand met een voorlopig rijbewijs....

Ik bedoel maar. Op zich heb je mss wel gelijk, maar het lijkt me alleen nét ietsje te ver gezocht. :wink:
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Het is misschien muggenziften, maar het gaat toch niet enkel om je partner? Het klinkt misschien idioot, maar wat als je geen partner hebt?
Niet misschien, maar zeker.

Als je zo tijdens een examen elke vraag gaat bestuderen, dan is de antwoordtijd om alvorens je klaar bent met de vraag.

Je moet altijd werken met de elementen die in de vraag staan. Niets bijfantaseren.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Onvolledigheid vraag i.v.m. alcohol

Bericht door Inazuma »

Er zijn 2 antwoorden gegeven.
1 ervan klopt niet.
1 klopt wel.

Simpel toch ;)
Plaats reactie