deze website

Graag uw mening over deze website.
daan4000

deze website

Bericht door daan4000 »

Ik vind het een leuk initiatief om een website zoals dit te maken, maar wie zich ook bezighoudt met het design en coding van de website... Als ik op "kbc rijbewijs online" zoek in Google, krijg ik als eerste link deze website: http://www.soundandvision.be/rijbewijs/1.htm" target="_blank
Ik klik op de link (in overtuiging dat ik op de website van de KBC uit zal komen) en vervolgens krijg ik de lelijkste page ooit te zien met een knop naar deze website. Op die website staan dan toevallig een banner van BNP Paribas. Naam van de pagina: "EX KBC RIJBEWIJS ONLINE". Als je op deze manier bezoekers wil lokken... Zéér amateuristisch en zelfs strafbaar.
daan4000

Re: deze website

Bericht door daan4000 »

En waarom noemt de website: "GRATISrijbewijsonline" als je voor alles moet betalen? Zelfs met de titel proberen jullie mensen te misleiden. Bende amateurs.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: deze website

Bericht door GRO »

Dag Daan,

Ik zal trachten op je vragen te antwoorden:

1.
Tot enkele jaren geleden was KBC de hoofdsponsor van Gratis Rijbewijs Online. Veel jongeren noemden onze site toen ook de KBC rijbewijs site.
De samenwerking is gestopt toen VAB (een dochteronderneming van KBC) met een eigen site begon. De KBC site van nu is dezelfde als de site van VAB.

2.
En waarom noemt de website: "GRATISrijbewijsonline" als je voor alles moet betalen?
Op Gratis Rijbewijs Online vind je GRATIS:
- Up-to-date theorie voor rijbewijs A3, A, B, C
- Gratis oefenvragen
- Gratis helpforum
- Kortingsbons voor de rijscholen.

Het enige wat niet gratis is, zijn onze proefexamens en het praktijkboek.
Dat staat trouwens duidelijk uitgelegd op de homepagina
http://www.gratisrijbewijsonline.be/begin4.htm
daan4000

Re: deze website

Bericht door daan4000 »

Oké, mijn excuses voor de tweede post, maar toch een aantal tips:

- Verwijder deze pagina: "http://www.soundandvision.be/rijbewijs/1.htm". Voor welke reden dan ook dat die er is, ze blijft misleidend.
- Een deftige website (qua uiterlijk) hoeft niet persé veel geld te kosten en kan al gemaakt worden met een basiskennis webdesign. Het zal de website véél aantrekkelijker maken.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: deze website

Bericht door Benny Stinkens »

Een vraagje aan jou Daan.

Ken jij zelf iets van webdesign :?:
GRO (de maker van de site) ken het zover ik weet goed.
Ook ik ben bezig met het te leren.
Ik heb bv geleerd dat je verschillende soorten sites hebt en dat je voorzichtig moet zijn met je ontwerp dus.
bv: een site die dingen te koop aanbied mag gerust veel toeters en bellen hebben.
Maar een site zoals deze heeft meer baat aan soberheid. :idea:
Een info site ziet er dan ook weer anders uit, enz... enz...

Maar ik ben dus maar een beginneling, misschien dat jij meer weet dan ik. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: deze website

Bericht door GRO »

@daan4000

Het is best mogelijk dat jij http://www.gratisrijbewijsonline.be" target="_blank geen mooie site vindt. Dat is je volste recht.

Onze bedoeling is jongeren te helpen bij het behalen van hun rijbewijs. En als ik de duizenden reacties lees die wij al gekregen hebben, slagen wij daar wel aardig in.
REACTIES

Regelmatig schrijven jongeren dat ze eerst via een andere site hebben geleerd en onvoldoende hadden op het examen en na onze site gebruikt te hebben met succes slaagden. Dat leert ons dat we misschien niet de mooiste site hebben, maar dat hij wel heel doeltreffend is.

PS, ik zal die soundandvision pagina een van de dagen eens opkuisen.
qbertq
Berichten: 129
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:33
Locatie: Antwerpen

Re: deze website

Bericht door qbertq »

Beste beheerders van deze site.
De site is sober en duidelijk wil je toeters en bellen moet je maar op een flipperkast gaan spelen.
Ik en vele andere hebben hier wat opgestoken.
De uren die ik hier al heb doorgebracht zijn niet te tellen.
Doe zo voort, dank u
Griaß Euch die Madeln, Servas die Buam!
Plaats reactie