Waar vind ik info over gemiddeld tijdsverlies knelpuntwegen

Graag uw mening over deze website.
skifozoa

Waar vind ik info over gemiddeld tijdsverlies knelpuntwegen

Bericht door skifozoa »

Hallo iedereen

Ik ben enkele dagen geleden geslaagd voor het praktisch examen categorie B (dank aan deze website daarvoor). Het feit dat ik een rijbewijs heb stelt mij nu in staat om te kiezen tussen twee jobs. (juist afgestudeerd ook)

Een job in Gent, waar ik woon, of een job in Wilrijk (Antwerpen). Verhuizen is geen optie. Beide jobs hebben wat voor- en nadelen. Een van de nadelen verbonden aan de job in Wilrijk is dat ik vrij frequent naar Antwerpen zou moeten rijden vanuit Gent, tijdens de ochtenspits, en 's avonds terug. Ik zou graag een inschatting maken over de gemiddelde reisduur Gent <-> Wilrijk tijdens de ochtend en avondspits.

Mensen aanwezig die ervaring hebben met deze mogelijke trajecten?
OF: E17 - R1 - Kennedytunnel - A12 - afslag wilrijk - gewone straten richting job
OF: E17 - R1 - Kennedytunnel - R1 - afslag Berchem - gewone straten richting job

3 concrete vragen:

1.) Welke van beide trajecten is optimaal in de spits (buiten de spits duren ze volgens google maps exact even lang, 45min)
2.) Hoe veel tijd verlies ik op een doorsnee dag per rit in de spits op dit traject (ik vermoed einde E17 - einde Kennedytunnel)
3.) Ik weet dat dit niet de meest geschikte plek is om dit te vragen, zijn er verkeersinstituten die hier (opvraagbare) statistieken over hebben

Deze kaar heb ik al gevonden, maar die stelt mij niet in staat om een schatting te maken:
http://www.verkeerscentrum.be/verkeersi ... chtend.pdf


Alvast bedankt aan eenieder die zijn zegje doet en of mij in de juiste richting kan sturen, merci!
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Waar vind ik info over gemiddeld tijdsverlies knelpuntwegen

Bericht door Wouter »

Je vraag gaat inderdaad niet echt over je rijbewijs halen hé ;)

Ik weet er zelf niks van, maar desnoods probeer je het gewoon. Rij die trajecten eens en kijk of je het doenbaar vindt.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Waar vind ik info over gemiddeld tijdsverlies knelpuntwegen

Bericht door Inazuma »

skifozoa schreef:Een job in Gent, waar ik woon, of een job in Wilrijk (Antwerpen). Verhuizen is geen optie. Beide jobs hebben wat voor- en nadelen. Een van de nadelen verbonden aan de job in Wilrijk is dat ik vrij frequent naar Antwerpen zou moeten rijden vanuit Gent, tijdens de ochtenspits, en 's avonds terug. Ik zou graag een inschatting maken over de gemiddelde reisduur Gent <-> Wilrijk tijdens de ochtend en avondspits.
Probleem is dat je op het verkeerde moment de verkeerde kant uit moet.
E17 is vaak zever vanaf Kruibeke of zelfs Haasdonk.
's Avonds is het iets beter, als je zo laat mogelijk voor de tunnel bij op de ring komt.

Doe het traject eens een paar keer op het moment dat je het voor je werk zou moeten doen, en vraag je dan af of je dat X-jaar wil doen ...

Een uur tot 1,5 uur per dag winnen door niet in de file te meten staan is een gigantisch persoonlijk tijdsvoordeel - en veel minder autokosten als je die zelf moet betalen.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Waar vind ik info over gemiddeld tijdsverlies knelpuntwegen

Bericht door de rijprof »

Al eens aan trein en bus of tram gedacht?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Jari
Berichten: 237
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02
Locatie: Antwerpen

Re: Waar vind ik info over gemiddeld tijdsverlies knelpuntwegen

Bericht door Jari »

Afhankelijk van waar je zit in Wilrijk, kan je wellicht inderdaad redelijk vlot met de trein tot in Antwerpen (Zuid of Centraal) geraken en dan de bus tot aan je job... Als je natuurlijk zelf niet te ver van een station woont enzo, want anders ben je ook gelijk veel tijd kwijt.

Zelf heb ik ervaring met het traject E17 vanaf Sint-Niklaas tot afrit Wilrijk, 's ochtends richting Antwerpen en 's avonds de andere kant op.

Ik zou je aanraden de afslag Wilrijk te nemen, hoe sneller je van/op de ring bent, hoe beter!
Als ik met de wagen ga, dan rij ik rond 7u25 door de Kennedytunnel en dan is er al vertraagd verkeer vanaf Zwijndrecht of Kruibeke. Ik rij dus altijd voor de spits, want in de spits is het niet te doen.
Staduitwaarts rij ik ook nog voor de echte avondspits en dan heb ik over het algemeen geen problemen, enkel de oprit van Wilrijk/Kiel gaat wat traag soms, maar eenmaal de tunnel door gaat het vlotjes. Stadinwaarts staat het dan ook alweer kilometers vast op de E17, maar dat heb je dus ook niet nodig :P

Veel succes zou ik zo zeggen..... ik zou voor de job in Gent gaan...
Plaats reactie