Foutje bij hoofdstuk 1: Definities

Graag uw mening over deze website.
luvinyou
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 nov 2010, 17:56

Foutje bij hoofdstuk 1: Definities

Bericht door luvinyou »

Hallo,

Bij de theorie van Hoofdstuk 1: Definities, staat er op de pagina 'De voertuigen' het volgende:

Met motorvoertuigen bedoelden we alle gemotoriseerde voertuigen behalve invalidevoertuigen, fietsen met trapondersteuning, bromfietsen en alles wat zich op de rails voortbeweegt

Scroll ik later naar beneden, naar het plaatje van een bromfiets, staat daar bij:

'Een bromfiets is een motorvoertuig op twee of drie wielen die maximaal 45 km.uur op een horizontale weg kan rijden'

???
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Foutje bij hoofdstuk 1: Definities

Bericht door bert.covens »

Wat zou daar verkeerd aan zijn, volgens jou :?:

Je bedoelt wellicht: opgefokte brommertjes? Welnu: voor de wegcode is het GEEN bromfiets meer van zodra 't sneller kan rijden dan 45 km/u op een horizontale weg. Dan is het voor de wegcode wel degelijk een motorfiets.

En dat heeft verregaande gevolgen: plaats op de openbare weg, verzekering :!: , leeftijd + categorie rijbewijs etc.

Het is niet voor niets dat men daar streng op controleert.... (brommertjes op de rollen, weet je wel)
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Foutje bij hoofdstuk 1: Definities

Bericht door Wouter »

Oké, ik heb mijn antwoord ondertussen 100 keer gewijzigd, wie ze moest gelezen hebben, vergeet ze maar allemaal, het klopt inderdaad niet.
Laatst gewijzigd door Wouter op 25 nov 2010, 19:19, 4 keer totaal gewijzigd.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Foutje bij hoofdstuk 1: Definities

Bericht door Stefan Peeters »

luvinyou schreef:'Een bromfiets is een motorvoertuig
Inderdaad. Net zoals een auto, een bus, een vrachtwagen en een motorfiets allemaal motorvoertuigen zijn...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Foutje bij hoofdstuk 1: Definities

Bericht door de rijprof »

Ik vind dit goed opgemerkt van luvinyou want een bromfiets is ook een motorvoertuig.
wegcode schreef:2.16. "Motorvoertuig" : elk voertuig uitgerust met een motor, bestemd om op eigen kracht te rijden.
De bromfiets hoort niet thuis in het rijtje van "gemotoriseerd voortbewegingstoestel".
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Foutje bij hoofdstuk 1: Definities

Bericht door GRO »

Op welke site ben jij aan het leren? Toch niet op http://www.gratisrijbewijsonline.be" target="_blank

http://www.gratisrijbewijsonline.be/autowet2.htm
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Foutje bij hoofdstuk 1: Definities

Bericht door Stefan Peeters »

Onze vriend is aan het studeren op de Nederlandse site:

http://www.gratisrijbewijsonline.nl/definitieswet4.htm" target="_blank
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
luvinyou
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 nov 2010, 17:56

Re: Foutje bij hoofdstuk 1: Definities

Bericht door luvinyou »

Ik bedoel alleen te zeggen dat er 2 tegenstrijdige antwoorden staan. er staat;


Bij de theorie van Hoofdstuk 1: Definities, staat er op de pagina 'De voertuigen' het volgende:

Met motorvoertuigen bedoelden we alle gemotoriseerde voertuigen behalve , bromfietsen

Scroll ik later naar beneden, naar het plaatje van een bromfiets, staat daar bij:

'Een bromfiets is een motorvoertuig op twee of drie wielen die maximaal 45 km.uur op een horizontale weg kan rijden'

dat snap ik niet.
Plaats reactie