Proefexamens, vraag 238, wachttijd voor ademanalyse

Graag uw mening over deze website.
Rinzwind
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 okt 2009, 20:30

Proefexamens, vraag 238, wachttijd voor ademanalyse

Bericht door Rinzwind »

Deze site en het boek "Autorijden van A tot Z" spreken elkaar tegen wat betreft een eventuele wachttijd voor een ademanalyse. Wie heeft er nu gelijk? :?

In de proefexamens op deze site luidt vraag 238:

Voor je een ademtest doet, krijg je een wachttijd van 15 minuten.
Mag je opnieuw 15 minuten wachten voor je een ademanalyse doet?

A/ Ja.
B/ Neen.


Het juiste antwoord zou hier zijn B, neen. In het oefenboek "Autorijden van A tot Z" (16e druk, juli 2009) staat een gelijkaardige vraag, nl. vraag 132 (p. 35):

Na een positieve ademtest moet je de ademanalyse doen en dan heb je opnieuw recht op een wachttijd:

A/ Neen.
B/ 5 minuten.
C/ 15 minuten.


Volgens de oplossingen achteraan is het juiste antwoord hier C, 15 minuten. In het bijhorende theorieboek vind ik hierover wel niets terug (voor zover ik kan zien staat er noch duidelijk vermeld dat er weer een wachtijd, noch dat er geen wachttijd is).

Welke bron heeft er nu gelijk??
Rinzwind
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 okt 2009, 20:30

Re: Proefexamens, vraag 238, wachttijd voor ademanalyse

Bericht door Rinzwind »

Never mind. Waarschijnlijk is het boek mis. Op deze site vond ik terug:

15 MINUTEN WACHTTIJD

- Tot 12 mei 2007: mag je altijd 15 minuten wachttijd vragen voor de ademanalyse begint, ook al heb je daarvoor al 15 minuten wachttijd gekregen voor de ademtest werd afgenomen.

- Vanaf 12 mei 2007: mag je alleen 15 minuten wachttijd vragen als voordien geen ademtest werd afgenomen en men dus meteen met de ademanalyse begint.


Waarschijnlijk is het boek dus mis. Ik zie vooraan ook dat de editie die ik heb, juli 2009, een derde herdruk is van de editie van november 2007. Deze fout staat er dus al twee jaar in. Pfff.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: Proefexamens, vraag 238, wachttijd voor ademanalyse

Bericht door Rafael »

Je legt je boek best opzij. Er zijn wel meerdere zaken die fout zijn in de boeken, en verwarring kan je missen ;)
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Proefexamens, vraag 238, wachttijd voor ademanalyse

Bericht door GRO »

Het voordeel van een website is dat je hem gemakkelijk up-to-date kunt houden. :lol:
Plaats reactie