@ BBB:
Je schreef: Bedenk ook dat je met een brommer in België maar 45 km/uur mag rijden
"Maar" 45 km/h, met een voertuig waarop je totaal geen enkele vorm van passieve beveiliging hebt. Als je tegen 50 km/h (om het wat af te ronden) tegen een onvervormbaar voorwerp knalt, komt dat overeen met een vrije val van "maar" 10 meter hoogte. Als student geneeskunde zul je je wellicht kunnen voorstellen wat je dan binnenkrijgt in het ziekenhuis (als er à ¼berhaupt nog iets binnenkomt).
Quote: Het brommer rijden vergt dan ook niet zo veel vaardigheid in mijn ogen.
Een bromfietser die niet de juiste kijk-, rem- en uitwijktechniek leren beheersen heeft, geraakt vroeg of laat betrokken in een ongeval met zwaar lichamelijk letsel.
Een brommer is een voertuig in labiel evenwicht (2 wielen die er kunnen onderuit schuiven) en heeft geen resem correctietechnieken zoals ABS e.d.
Ik heb onlangs nog een bromfietser stomweg bij het oprijden van een trottoir op zijn smikkel zien gaan.
Quote: Het grootste verschil is dat ze soms op de openbare weg moeten, dan weer op het fietspad. Zo ze het niet weten dan staan er altijd nog borden. Ik veronderstel dat iedere 16-jarige de belangrijke borden en regels kent die van toepassing zijn op fietsers en bromfietsers.
Ja man ... een goed gedacht en een kurken ziel, en dan blijf je wel drijven hé.
Ik zie nog vrijwel elke dag bromfietsen klasse B in de bebouwde kom op het fietspad rijden, hoewel dat al geruime tijd verboden is. Maar dat staat niet op borden.