door Stefan Peeters » 14 feb 2016, 19:16
Er wordt algemeen van uitgegaan dat een snelheidsverlaging van 90 naar 80 km/u leidt tot een vermindering van het brandstofverbruik van ongeveer 10%.
Logischerwijze gaat de uitstoot dan ook met 10% naar beneden.
Wat betreft de fout op pagina 124: die fout werd al rechtgezet op het "varia" gedeelte van de bijhorende website.
De fout staat overigens alleen in de titel, de rest van de tekst spreekt wel over een autoweg.
Het is nu eenmaal een nadeel van een gedrukt boek dat een drukfout niet onmiddellijk kan rechtgezet worden, dit kan pas bij een herdruk of een volgende uitgave.
Ik heb als auteur van het handboek de uiterste zorg besteedt aan de manuscripten en die bovendien door meerdere personen laten nalezen. Een zetfout is echter snel gebeurd en daar heeft de schrijven helaas geen invloed meer op. Ik heb bij het nalezen van het handboek nog andere foutjes ontdekt, we hebben die onmiddellijk online geplaatst.
Bij een volgende druk zullen deze fouten aangepast zijn.
Er wordt algemeen van uitgegaan dat een snelheidsverlaging van 90 naar 80 km/u leidt tot een vermindering van het brandstofverbruik van ongeveer 10%.
Logischerwijze gaat de uitstoot dan ook met 10% naar beneden.
Wat betreft de fout op pagina 124: die fout werd al rechtgezet op het "varia" gedeelte van de bijhorende website.
De fout staat overigens alleen in de titel, de rest van de tekst spreekt wel over een autoweg.
Het is nu eenmaal een nadeel van een gedrukt boek dat een drukfout niet onmiddellijk kan rechtgezet worden, dit kan pas bij een herdruk of een volgende uitgave.
Ik heb als auteur van het handboek de uiterste zorg besteedt aan de manuscripten en die bovendien door meerdere personen laten nalezen. Een zetfout is echter snel gebeurd en daar heeft de schrijven helaas geen invloed meer op. Ik heb bij het nalezen van het handboek nog andere foutjes ontdekt, we hebben die onmiddellijk online geplaatst.
Bij een volgende druk zullen deze fouten aangepast zijn.