door Jozef » 19 jan 2006, 04:16
Sofie schreef: en met wat trial-and-error vind je dat op de baan uiteindelijk ook wel uit
Zorg er dan wel voor dat er geen achterliggers zijn en je, in geval van "error", geen obstakel raakt. Bovendien kost een echte noodstop op een droog stroef wegdek telkens nogal wat Euro's aan bandenrubber.
Wel is het zo dat je met de ervaring gevoel ontwikkelt voor rem- en stopafstanden, net als voor de snelheid waarmee je door een bocht kunt. De cijfertjes en berekeningen heb je nodig op het examen, en later om een idee te hebben van de afstand die je minimum moet laten. Ik zeg wel minimum, want het is altijd geruststellend als je nog wat over hebt en de wagen achter jou ook nog tijdig gestopt geraakt, ook al houdt hij wat te weinig afstand.
[quote] Sofie schreef: en met wat trial-and-error vind je dat op de baan uiteindelijk ook wel uit [/quote]
Zorg er dan wel voor dat er geen achterliggers zijn en je, in geval van "error", geen obstakel raakt. Bovendien kost een echte noodstop op een droog stroef wegdek telkens nogal wat Euro's aan bandenrubber.
Wel is het zo dat je met de ervaring gevoel ontwikkelt voor rem- en stopafstanden, net als voor de snelheid waarmee je door een bocht kunt. De cijfertjes en berekeningen heb je nodig op het examen, en later om een idee te hebben van de afstand die je minimum moet laten. Ik zeg wel minimum, want het is altijd geruststellend als je nog wat over hebt en de wagen achter jou ook nog tijdig gestopt geraakt, ook al houdt hij wat te weinig afstand.