fouten

Plaats een reactie

Bevestigingscode

Typ enkel de gevraagde letters over. De code is niet hoofdlettergevoelig en bevat enkel letters.

Bevestigingscode
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: fouten

Re: fouten

door bert.covens » 29 sep 2013, 16:50

fouten schreef:hallo,

ik heb een paar foutjes ontdekt in vraag 3093 zeggen jullie dat het c is maar in de oplossing zeggen jullie het dan weer anders dan in de vraag v.b7

dit is de vraag C/ Je tankt nooit 's avonds, maar 's morgens voor je vertrekt.

en het antwoord is :Je tankt beter 's avonds, want als de tank vol is kan geen condensiewater in de tank ontstaan.
Er wordt dan ook gevraagd welk antwoord er FOUT is.
fouten schreef: en ook vraag 3035 er staat een VRACHTAUTO dan is het toch 60 je kan niet zien hoe zwaar hij is ?
Hoe zwaar hij effectief is, speelt geen rol. Voor snelheid is de MTM van belang. Op de foto, is duidelijk een lichte vrachtauto te zien, die heeft heus geen MTM van méér dan 7,5 ton, eerder iets van om en bij de 3,5 ton. Voor hem, geldt hier dus idd een maximumsnelheid van 70 km/u.
fouten schreef: en ook vraag 3122 is toch niet juist na het starten van een koude motor in de winter moet je hem toch warm laten draaien?
Bij koude temperatuur is de motorolie koud, en dus dikker. Bij stationair draaien, draait de oliepomp echter op minimaal vermogen, met een minimaal debiet als gevolg. Daardoor is de smering van krukas lagers, zuigerpennen ed. ronduit slecht. En de smering van zuigerwand en zuigerveren is ook slechter dan in normale omstandigheden.

Wie dus instapt, en rustig wegrijdt, zorgt voor een hoger debiet, en bovendien is de motor beduidend sneller op temperatuur dan bij stationair draaien.

Daarnaast, is het zo dat een motor bij een koud-start een rijker brandstof-mengsel verbruikt. Voor een diesel, is het daardoor opletten voor roet. En bij een benzine-motor riskeer je zodoende een aanslag op je gasklep. Ook hier weer: door rustig weg te rijden, warmt de motor sneller op dan bij stationnair draaien.

De motor eerst laten warmdraaien, zorgt dus onnodig voor meer slijtage. En daarnaast is er nog de kostprijs aan brandstof. Doe je portemonnee, het milieu, en je motor dus liever een plezier. En rij meteen rustig weg.

Re: fouten

door Wouter » 29 sep 2013, 16:46

Vraag 3093: de vraag luidt: "Wat doe je FOUT?"
Altijd heel goed de vraag lezen. Je zou niet de eerste zijn die daardoor een foutje te veel maakt op het examen.

Vraag 3092: daar is inderdaad iets raars aan de hand.

Vraag 3035: Niet voor alle vrachtwagens.
Artikel 11. Snelheidsbeperkingen
11.3.
De snelheid van de voertuigen is volgens de aard van het voertuig, beperkt :
1° tot 75 km per uur voor de autobussen en autocars behalve op de onder 11.2.1° en 11.2.2° a) bedoelde wegen;
2° tot 60 km per uur voor andere voertuigen en slepen met luchtbanden en met een maximale toegelaten massa van meer dan 7,5 ton, behalve op de onder 11.2.1° en 11.2.2° a) bedoelde wegen;

fouten

door fouten » 29 sep 2013, 15:57

hallo,

ik heb een paar foutjes ontdekt in vraag 3093 zeggen jullie dat het c is maar in de oplossing zeggen jullie het dan weer anders dan in de vraag v.b7

dit is de vraag C/ Je tankt nooit 's avonds, maar 's morgens voor je vertrekt.

en het antwoord is :Je tankt beter 's avonds, want als de tank vol is kan geen condensiewater in de tank ontstaan.

en nog een: in vraag 3092 staat er:Hebben de platen op deze twee foto's dezelfde betekenis? en er staat maar een foto???

en ook vraag 3035 er staat een VRACHTAUTO dan is het toch 60 je kan niet zien hoe zwaar hij is ?

en vraag 3059: Hoe oud moet een bestuurder zijn op met een vrachtauto met M.T.M. van +7500 kg te mogen rijden?
dat kan toch ook aan 18 jaar met vakbekwaamheid.

en ook vraag 3122 is toch niet juist na het starten van een koude motor in de winter moet je hem toch warm laten draaien?

Omhoog