Fout in antwoord op Veel gestelde vragen?

Plaats een reactie

Bevestigingscode

Typ enkel de gevraagde letters over. De code is niet hoofdlettergevoelig en bevat enkel letters.

Bevestigingscode
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Fout in antwoord op Veel gestelde vragen?

door Rafael » 14 aug 2009, 15:45

Geen fout :)

Voor de stabiliteit van de wagen is er geen verschil of je nu de koppeling ingedrukt houdt in 2de versnelling, of naar neutraal schakelt en de koppeling los laat.

Voor de slijtage aan de wagen is er wel een miniem verschil en is het beter om naar neutraal te schakelen en de koppeling los te laten.

Normaliter heb je dit bovenstaande hoogstens enkele seconden aan de hand, dus een drama zou ik er niet van maken.

Terugschakelen naar eerste is inderdaad stom en onhandig als je toch zeker weet dat je toch stilstand gaat komen.

Fout in antwoord op Veel gestelde vragen?

door Pass/Fail » 14 aug 2009, 15:03

Bij het onderwerp over hoe op de motor te remmen staat het volgende:
# ten laatste bij 1200 tpm ontkoppel je weer, schakel je naar 2de versnelling en laat je het koppelingspedaal voorzichtig los
# ten laatste bij 1200 tpm ontkoppel je, schakel je naar neutraal en laat je het koppelingspedaal los
# rem bij tot je stilstaat
Ik dacht dat je nooit al rijdend naar neutraal mocht gaan?
In de rijschool hebben ze me dat toch zo geleerd, en moest ik in 2e vanaf 1000/1200 gewoon koppeling blijven induwen en dan bijremmen, en éénmaal je stilstaat dan naar 1e gaan..

Omhoog