door rainbowniagara » 07 feb 2017, 06:50
Hoi
Ik heb bij de rijschool geleerd dat de correcte stuurhouding de handen op kwart voor drie is op het stuur.
Dat doe ik ook, maar ik kan bij deze houding niet vlot bochten nemen. Mijn armen geraken in de knoop (ook bij het doorgeven van het stuur).
Van mijn begeleider heb ik de tip gekregen die hij in het leger heeft geleerd om mijn handen voor een bocht naar links op tien voor vijf te houden en bij een bocht naar rechts op tien na zeven. En ik heb gemerkt dat ik veel vlotter een bocht kan nemen. Wordt er op het examen uitdrukkelijk gelet op de stuurhouding? Dus op rechte stukken zou ik de correcte stuurhouding gebruiken, maar bij het nemen van bochten zou ik dan de tip van mijn begeleider gebruiken.
Ook heb ik bij de rijschool geleerd om bij het parkeren achteruit te rijden totdat de achterbank van mijn auto voorbij de andere auto staat, dan even stoppen en de wielen volledig naar links te draaien en dan pas achteruit te rijden.
Volgens mijn begeleider is dit absoluut slecht voor de auto en de banden om stilstaand te banden te draaien. Is dit inderdaad slecht?
Bedankt
Hoi
Ik heb bij de rijschool geleerd dat de correcte stuurhouding de handen op kwart voor drie is op het stuur.
Dat doe ik ook, maar ik kan bij deze houding niet vlot bochten nemen. Mijn armen geraken in de knoop (ook bij het doorgeven van het stuur).
Van mijn begeleider heb ik de tip gekregen die hij in het leger heeft geleerd om mijn handen voor een bocht naar links op tien voor vijf te houden en bij een bocht naar rechts op tien na zeven. En ik heb gemerkt dat ik veel vlotter een bocht kan nemen. Wordt er op het examen uitdrukkelijk gelet op de stuurhouding? Dus op rechte stukken zou ik de correcte stuurhouding gebruiken, maar bij het nemen van bochten zou ik dan de tip van mijn begeleider gebruiken.
Ook heb ik bij de rijschool geleerd om bij het parkeren achteruit te rijden totdat de achterbank van mijn auto voorbij de andere auto staat, dan even stoppen en de wielen volledig naar links te draaien en dan pas achteruit te rijden.
Volgens mijn begeleider is dit absoluut slecht voor de auto en de banden om stilstaand te banden te draaien. Is dit inderdaad slecht?
Bedankt